Dangerous Depths Quest Thanks!
×

Access is provided only for logged in users. Log in!

Area:
Mainland
Typ:
Access, Items
Min. lvl:
100
Prem:
yes
Difficulty:
10 / 10
Aliases:
Gnome Quest, Warzone Quest
Localization:
Baza Gnomów
Reward:
5 item item item item
Możliwość nasycenia Featherweight - podnoszenie udźwigu
Monsters:
Added in version:
11.50
Description:
To absolutna katastrofa! Upał! Gorączka jest nieznośna, nie wytrzymamy tego! Ci ignoranci! Nie myślą o konsekwencjach! Poziom ciepła wzrasta! Musisz przysłać pomoc! Nie wytrzymamy tego! Jeśli upadniemy to Kazordoon spłonie!
Spoiler:
Click here to read spoiler
Gnomy i krasnoludy proszą ludzi o pomoc w ocaleniu ich bazy.
Pierwszym krokiem będzie udowodnienie im, że jesteśmy godnymi pomocnikami. By to się stało, musimy wykonać dla nich kilka zadań.

Na południe od xelvar znajduje się teleport, który przeniesie nas do siedziby naszych zleceniodawców.

obrazek


Spis misji


Każdą misję możemy ponownie aktywować po 20 godzinach od jej zdania.


Misje u Klom Stonecutter

Home Improvement
Rozmawiamy z NPC Klom Stonecutter:

Player: Hi
Klom Stonecutter: Greetings. A warning straight ahead: I don't like loiterin'. If you're not here to help us, you're here to waste my time. Which I consider loiterin'. Now, prove your worth to our alliance. ...
Klom Stonecutter: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Home
Klom Stonecutter: We need to find a way to drive off the exiles from these caves. Countless makeshift homes are popping up at every corner. Destroy them and get the Lost out of hiding ...
Klom Stonecutter: If you can capture a few of them, you'll receive a bonus. Just bring 'em to the border of our outpost and we will take care of the rest. ...
Klom Stonecutter: Are you ready for that?
Player: Yes
Klom Stonecutter: Very well, now try to find some of their makeshift homes and tear'em down. There's bound to be some stragglers you can 'persuade' to surrender. Get back here when you're done.


Chce on, abyśmy zniszczyli domki makeshift_home należące do lost_exile i zabili 20 tych potworów. Przy NPC znajduje się przejście, którym przejdziemy do miejsca, w którym znajdziemy domki oraz krążące wokół potwory.
Gdy zniszczymy domek (niebieska kropka na poniższej mapie) i użyjemy pozostałości po nim, istnieje szansa, że pojawi się więzień captured_dwarf. Więźnia należy odeskortować do wyjścia, które oznaczone jest "x" na poniższej mapie.
Podpowiedź
lost_exile nie dadzą się zabić, jeżeli w ich pobliżu będzie znajdować się jakiś makeshift_home.
Popularną taktyką jest zniszczenie pierwszego domku, i lurowanie lost_exile bliżej wyjścia by tam je zabijać, bądź niszczenie domku wysuniętego na północny wschód, i ściąganie lost_exile tam.
Na mapce poniżej widać orientacyjny "zasięg" poszczególnych domków, a dwa wspomniane domki zaznaczone niebieskim okręgiem.


obrazek


Wracamy do Klom Stonecutter zdać misję.

Player: Hi
Klom Stonecutter: Greetings. A warning straight ahead: I don't like loiterin'. If you're not here to help us, you're here to waste my time. Which I consider loiterin'. Now, prove your worth to our alliance. ...
Klom Stonecutter: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Home
Klom Stonecutter: So you did it. And you even made prisoners, the bonus is yours! Well, that won't be the last of 'em but this sure helps our situation down here. Return to me later if you want to help me again!


Nagroda: 2 surprise_jar, 2 punkty reputacji u Dwarfów
(task możemy oddać również nie ratując więźniów, otrzymamy wtedy 1 surprise_jar oraz 1 punkt reputacji)


Subterranean Life
Rozmawiamy z NPC Klom Stonecutter:

Player: Hi
Klom Stonecutter: Greetings. A warning straight ahead: I don't like loiterin'. If you're not here to help us, you're here to waste my time. Which I consider loiterin'. Now, prove your worth to our alliance. ...
Klom Stonecutter: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Subterraneans
Klom Stonecutter: Vermin. Everywhere. We get a lot of strange four-legged crawlers and worms down here lately. It's getting out of hand and... well, I need a real killer for this.
Klom Stonecutter: Prepared to get rid of some seriously foul creepers for us?
Player: Yes
Klom Stonecutter: Alright, good. Those things are strolling about and I ain't gonna have that. If it moves more than two legs, destroy it. If it moves legs and tentacles, destroy it again.


Naszym zadaniem jest zabicie 50 potworów (liczonych łącznie): diremaw oraz deepworm. Nie ma znaczenia w jakim miejscu będą znajdować się te potwory, w jakimkolwiek korytarzu ich nie zabijemy to i tak będą się liczyć do zadania.

Wracamy do Klom Stonecutter zdać misję.

Player: Hi
Klom Stonecutter: Greetings. A warning straight ahead: I don't like loiterin'. If you're not here to help us, you're here to waste my time. Which I consider loiterin'. Now, prove your worth to our alliance. ...
Klom Stonecutter: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Subterraneans
Klom Stonecutter: I'd say I'm blown away but a Klom Stonecutter is not that easily impressed. Still, you got your hands dirty for us and I appreciate that.


Nagroda: 1 surprise_jar, 1 punkt reputacji u Dwarfów


Misje u Gnomusa:

Gnomal Warming Measurements
Rozmawiamy z NPC Gnomus:

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Help
Gnomus: If you're willing to help us, we could need an escort for arriving ordnance, help with charting the cave system and someone needs to get some heat measurements fast.
Player: Measurements
Gnomus: The heat down here is not the only problem we have but one of our greatest concerns. Not only is it almost unbearable for us, it also seems to be rising. ...
Gnomus: We need to find out if this is true and what that means for this place - and for us gnomes. You can help us do this by grabbing one of our trignometres and collecting as much as data from the heat in this area as possible. ...
Gnomus: We'd need at least 5 measurements. Are you willing to do this?
Player: Yes
Gnomus: How fortunate! There are some trignometres lying around next to that device behind me. Take one and hold it next to high temperature heat sources. ...
Gnomus: If you gathered enough data, you will actually smell it from the device. ...
Gnomus: Return to me with the results afterwards. Best of luck, we count on you!


Na środku pomieszczenia, w którym krąży NPC, znajduje się maszyna, z której wyciągamy gnome_trignometre.

obrazek


Z tym przedmiotem udajemy się korytarzem na wschód, gdzie będzie wejście do pomieszczenia z korytarzami, które w niektórych miejscach zalane są lawą.
Uwaga! Wejście na lawę skutkuje odebraniem 500 punktów życia!
Trzeba dokonać 5 pomiarów stojąc przy lawie i używając gnome_trignometre. Miejsca, w których należy dokonać pomiarów oznaczone są "x" na poniższej mapie:

obrazek


obrazek


Po oznaczeniu lokacji wracamy dp NPC zdać misję.

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Measurements
Gnomus: Excellent, you returned with more data! Let me see... hmm. ...
Gnomus: Well, we need more data on this but first I will have to show this to our grand horticulturist. Thank you for getting this for us!


Nagroda: 1 surprise_jar, 1 punkt reputacji u Gnomów


Ordnance
Rozmawiamy z NPC Gnomus:

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Ordnance
Gnomus: I am constantly waiting for ordnance to arrive. A lot of gnomes intend to travel out here to help us but the main access path to our base is not safe anymore. ...
Gnomus: Tragically we lost several gnomes after an outbreak of what I can only describe as a force from below. We were completely surprised by their onslaught and retreated to this outpost. ...
Gnomus: All our reinforcements arrive at the crystal teleporter to the east of the cave system. We need someone to navigate the new arrivals through the hazards of the dangerous caves. ...
Gnomus: Hideous creatures and hot lava makes travelling extremely dangerous. And on top of that there is also the constant danger from falling rocks in the area. ...
Gnomus: Are you willing to help?
Player: Yes
Gnomus: Excellent, just follow the path to east until you reach a dead end, there is a hole that leads to a small cave underneath which will bring you right to the old trail. ...
Gnomus: Help whoever you can and return them to the save cave exit - oh, and while you're at it... some of them will have pack animals. If you can rescue those as well, I'll hand you a bonus. Good luck!


Naszym zadaniem jest odeskortowanie do wyjścia 5 gnomów lost_gnome oraz 3 crawlery gnome_pack_crawler.

Podpowiedź
Gnomy i crawlery nie przechodzą przez np. skrzynki i parcele. Dlatego można sobie pomóc w eskorcie ich ustawiając parcele wzdłuż trasy.


Udajemy się korytarzem na wschód. Na końcu korytarza znajduje się przejście do pomieszczenia z korytarzami, na koniec których musimy się udać. W momencie podejścia w to miejsce Questlog aktualizuje się i wówczas rozpoczyna się eskorta. Można prowadzić kilka gnomów oraz crawlerów naraz. Ponadto odeskortowane potwory zaliczają się wszystkim osobom, które w momencie ich przejścia przez bramę były przy nich i miały aktywną eskortę.

obrazek


Podczas eskorty należy uważać, ponieważ czyha na nas kilka niebezpieczeństw:
  • idąc trasą oznaczoną znakami niebezpieczeństwa, należy liczyć się z tym, że możemy zostać zasypani kamieniami, które zabierają nam oraz prowadzonym potworom(!) około 1500 punktów życia!

  • obrazek


  • wchodząc na lawę musimy pamiętać, że każdy krok zabiera nam 500 punktów życia!
  • krążące po jaskini ravenous_lava_lurker atakują nas oraz gnomy i crawlery.

Gnomy podążają za nami, natomiast crawlery uciekają przed nami. Potwory te można leczyć.

Na poniższej mapie została przedstawiona trasa omijająca niebezpieczeństwa (jedynie trzeba uważać na lawę!).

obrazek


obrazek


obrazek


Po wykonaniu misji wracamy do zleceniodawcy.

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Ordnance
Gnomus: AMAZING! Not only did you save all our friends - you also rescued the animals! Here is your reward and bonus! ...
Gnomus: The others are already telling stories about you. Please return to me later if you want to help out some more!


Nagroda: 2 surprise_jar, 2 punkty reputacji u Gnomów


Uncharted Territory
Rozmawiamy z NPC Gnomus:

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Charting
Gnomus: While exploring these caves to find places to collect spores and grow mushrooms, we found several strange structures. I am convinced that this system was once home to intelligent beings. ...
Gnomus: However, the creatures from below are now disturbing our research as well as some particularly pesky dwarves who just would not leave us alone. ...
Gnomus: As we have our hands full with a lot of things right now, we could need someone to chart the unknown parts of this underground labyrinth ...
Gnomus: I am especially interested in the scattered dark structures around these parts. Would you do that?
Player: Yes
Gnomus: Very good. We prepared a lot of maps as the complete mapping of this system will probably take a lot of research. ...
Gnomus: Take one from the stack here next to me and map as many structures as possible. However, we need at least two locations to make any sense of this ancient layout at all. ...
Gnomus: If you manage to map one of each structure around these parts - I assume there must be at least three times as many around here - I will hand you a bonus!


Obok NPC znajduje się skrzynka a na niej papier. Używamy go i otrzymujemy gnome_chart.

obrazek


W całej Bazie Gnomów musimy odnaleźć 6 miejsc i użyć przy nich otrzymanego przedmiotu.

obrazek


Lokacja A: Old Gate
obrazek


Lokacja B: The Gaze
obrazek


Lokacja C: Lost Ruin
obrazek


Lokacja D: Outpost
obrazek


Lokacja E: Bastion
obrazek


Lokacja F: Broken Tower
obrazek


Po oznaczeniu wszystkich lokacji wracamy do NPC.

Player: Hi
Gnomus: Hello there, what took you so... oh you're no reinforcement. Well, I hope you bring some good news! We could also use some help right now. Let's see if you can proove worthy to our alliance. ...
Gnomus: I have sealed some of the areas far to dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an oportunity to help destroying the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: Charting
Gnomus: Perfect! You found so many locations for us to study! I can almost grasp this ancient layout in its entirety. Here's your bonus!


Nagroda: 2 surprise_jar, 2 punkty reputacji u Gnomów
(task możemy oddać już po oznaczeniu dwóch miejsc, lecz otrzymamy wtedy tylko 1 surprise_jar i 1 punkt reputacji)


Misje u Lardoc Bashsmite:

Explosive Growth
Rozmawiamy z NPC Lardoc Bashsmite:

Player: Hi
Lardoc Bashsmite: Since you are obviously not one of my relatives who pays me a long overdue visit, we should get work right away. We'll see if you can prove your worth to our alliance.
Player: Growth
Lardoc Bashsmite: I can't explain that stuff, even the gnomes don't know what grows in those caves. All we know is that this stuff brought about all the diremaws we are now facing. ...
Lardoc Bashsmite: This vermin is somehow attracted to this sponge, my guess is they use it as a nourishment, too. We need to get rid of the stuff regularly to reduce their numbers to a manageable level. ...
Lardoc Bashsmite: We hauled our explosives down there - and I mean ALL our explosives. Dangerous? Indeed, so we positioned someone down there to actually watch this depot. ...
Lardoc Bashsmite: We built an iron fence around it and added a mechanism to quickly get barrel if need be. Then an... accident happened to our guard down there and ...
Lardoc Bashsmite: Well, to make a long story short, the barrels are unguarded right now and the diremaws are now too numerous and we are in desperate need of volunteers. ...
Lardoc Bashsmite: We need someone to take those barrels to the source of the ever growing sponge and burn it down. All of it. There should be at least five locations. Are you up for that?
Player: Yes
Lardoc Bashsmite: Noted. Now, get down there and rain some fire on them.


Udajemy się do pomieszczenia, znajdującego się obok lokacji z NPC. Przy schodach znajduje się dźwignia. Przesuwając ją pobieramy beczkę.

obrazek


Musimy pobrać i przeciągnąć 5 beczek do pięciu pomieszczeń a następnie odpalić je (poprzez użycie). Pomieszczenia te zostały oznaczone na poniższej mapie:

obrazek


obrazek


Czasami podczas wybuchu może się zdarzyć, że otrzymamy obrażenia (około 1000).

obrazek


Po wysadzeniu pięciu beczek wracamy oddać misję.

Player: Hi
Lardoc Bashsmite: Since you are obviously not one of my relatives who pays me a long overdue visit, we should get work right away. We'll see if you can prove your worth to our alliance.
Player: Growth
Lardoc Bashsmite: You actually burned down all five locations, impressive. Here is your reward and bonus! ...
Lardoc Bashsmite: You did a great job out there, the stuff will continue to grow, however. Return to me later for more work.


Nagroda: 2 surprise_jar, 2 punkty reputacji u Skautów
(task można oddać również po wysadzeniu w powietrze trzech lokacji, otrzymamy wtedy 1 surprise_jar oraz 1 punkt reputacji u Skautów)


Pesticide
Rozmawiamy z NPC Lardoc Bashsmite:

Player: Hi
Lardoc Bashsmite: Since you are obviously not one of my relatives who pays me a long overdue visit, we should get work right away. We'll see if you can prove your worth to our alliance.
Player: Diremaws
Lardoc Bashsmite: The gnomes say that these creatures seem to thrive on mushroom sponges. But not only that, apparently they also lay eggs in their own cadavers to breed even faster. ...
Lardoc Bashsmite: Yes, disgusting. I guess it provides everything their offspring needs... well, we probably shouldn't go into that much further. Instead we should focus on preventing that from happening. ...
Lardoc Bashsmite: If I understood that correctly, the gnomes 'grew' a device to completely neutralise diremaw corpses. Acting as a very effective counter measure. ...
Lardoc Bashsmite: A lot of corpses are lying around wherever these creatures are being hunted. Now all we need are, you guessed it, volunteers to clean up as many of those remains as possible ...
Lardoc Bashsmite: Are you willing to help?
Player: Yes
Lardoc Bashsmite: Noted. Get one of the gnomish devices from the container next to me and 'use' it on any diremaw corpses to effectively neutralise them. At least the gnomes told me this will work - good luck!


Obok NPC znajduje się skrzynka, z której wyciągamy gnomish_pesticides.

obrazek


Naszym zadaniem jest zabicie 20 diremaw i użycie na ich ciałach otrzymanego przedmiotu. Może się zdarzyć, że po użyciu przedmiotu na ciele potwora pojawi się diremaw.

Po zakończeniu misji wracamy do NPC.

Player: Hi
Lardoc Bashsmite: Since you are obviously not one of my relatives who pays me a long overdue visit, we should get work right away. We'll see if you can prove your worth to our alliance.
Player: Diremaw
Lardoc Bashsmite: You got rid of a lot of corpses, very good. Now we have a realistic chance of pushing them back! Return to me later for more work if you want.


Nagroda: 1 surprise_jar, 1 punkt reputacji u Skautów


Reputacja
Wykonując misje dla każdego z przedstawicieli danej sekcji (Dwarfy, Gnomy, Skauci), otrzymujemy punkty reputacji. By stanąć po ich stronie i móc uczestniczyć w walce na Warzone, należy mieć 15 (lub 10, jeżeli mamy za sobą wygrane walki na WZ 1-3 - Bigfoot's Burden Quest) punktów.
Punkty zdobywamy przez wykonywanie misji bądź wymianę suspicious_device u tych samych NPC którzy dają nam misje.

Oddawanie suspicious device

Player: Hello
Klom Stonecutter: Greetings. A warning straight ahead: I don't like loiterin'. If you're not here to help us, you're here to waste my time. Which I consider loiterin'. Now, try and prove your worth to our alliance. ...
Klom Stonecutter: I have sealed some of the areas far too dangerous for anyone to enter. If you can prove you're capable, you'll get an opportunity to help destroy the weird machines, pumping lava into the caves leading to the most dangerous enemies.
Player: worth
Klom Stonecutter: You're already known amongst the gnomes, member of the Bigfoot Brigade. I will make sure that the alliance learns of your deeds but you'll still need to help the dwarves and gnomes of this outpost to show your worth. ...
Klom Stonecutter: We also found suspicious devices carried by all kinds of creatures down here. Down here, they are of extreme worth to us since they could contain the key to what's happening all around us. ...
Klom Stonecutter: If you can aquire any, return them to me and I make sure to tell the others of your generosity. Return to me afterwards to check on your current status.
Player: suspicious devices
Klom Stonecutter: If you bring me any suspicious devices on creatures you slay down here, I'll make it worth your while by telling the others of your generosity. How many do you want to offer?
Player: 5
Klom Stonecutter: You want to offer 5 suspicious devices. Which leader shall have it, (Gnomus) of the gnomes, (Klom Stonecutter) of the dwarves or the scouts' (Lardoc Bashsmite)?
Player: Gnomus / Klom Stonecutter / Lardoc Bashsmite
Klom Stonecutter: Thank you very much, I'll make sure to tell the gnomes what you did for us.

Sprawdzanie statusu

Player: status
Klom Stonecutter: So you want to know what we all think about your deeds? What leader's opinion are you interested in, the gnomes (Gnomus), the dwarves (Klom Stonecutter) or the scouts (Lardoc Bashsmite)?
Player: gnomes
Klom Stonecutter: The gnomes are impressed, you're truly worthy in their eyes. As expected from the Bigfoot's Brigade! (10/10)
Player: dwarves
Klom Stonecutter: The dwarves are still in need of your help, member of Bigfoot's Brigade. Prove your worth by answering their calls! (4/10)
Player: scouts
Klom Stonecutter: The dwarf scouts are still in need of your help, member of Bigfoot's Brigade. Prove your worth by answering their calls! (7/10)



Warzone

Mając odpowiednią ilość punktów u zleceniodawców, możemy udać się w strefę walki.
Pierwszym naszym zadaniem będzie użycie minimum 1 lejka pompy, która znajduje się w lawa portalu. Lokalizacje lawa portali (żółta kropka) oraz wejść do Warzone (czerwona kropka) oznaczone są na poniższej mapie.

obrazek


Warzone IV
obrazek


Na poniższej mapie oznaczono miejsca pomp. Wystarczy użyć jednej pompy, by zaliczyło to zadanie każdej osobie, która znajduje się w pobliżu pompy.

obrazek


Odblokowaliśmy wstęp do Warzone IV. Od momentu wejścia w teleport mamy 8 godzin na to, by pozbierać kryształy heavy_crystal_fragment, odblokować wejście do pokoju z bossem i go zabić. W tym czasie można wielokrotnie wychodzić i wchodzić w teleport prowadzący w to miejsce.
Na poniższej mapie oznaczone są miejsca, w których znajdują się kryształy. Fragment kryształu heavy_crystal_fragment, czyli nasz pożądany przedmiot, możemy wyciągnąć poprzez użycie kryształu. Wówczas w plecaku pojawi się crystal_rubbish albo heavy_crystal_fragment.
Mając około 30 kryształów heavy_crystal_fragment należy udać się w miejsce na poniższej mapie oznaczone symbolem "X" i użyć ich na geodzie.

obrazek


Boss: The Baron from Below the_baron_from_below
Taktyka:
  • boss The Baron From Below the_baron_from_below co pewien czas teleportuje się na środek pomieszczenia. Wówczas pojawia się Organic Matter organic_matter a boss przemienia się w formę The Hungry Baron From Below the_hungry_baron_from_below i zjada tę materię. Boss uleczy się jeśli zje materię!
  • Dlatego trzeba jak najszybciej zabić Organic Matter organic_matter. Gdy materia zginie - pojawiają się 4 Aggressive Matter aggressive_matter, które też trzeba jak najszybciej zabić. Wówczas pojawia się normalna wersja bossa, którego należy pokonać;
  • w pomieszczeniu respią się Aggressive Lava aggressive_lava, które jest dobrze zabijać, ponieważ atakują graczy;
  • w pomieszczeniu znajdują się 4 lava hole, które w krótkim odstępie czasu nagrzewają się i wybuchają, zadając obrażenia graczom znajdującym się w zasięgu wybuchu.


obrazek

obrazek


Po zabiciu bossa i po wejściu w zielony teleport znajdziemy się w pokoju z pompą, którą należy użyć.


Warzone V
obrazek


Na poniższej mapie oznaczono miejsca pomp. Wystarczy użyć jednej pompy, by zaliczyło to zadanie każdej osobie, która znajduje się w pobliżu pompy.

obrazek


Odblokowaliśmy wstęp do Warzone V. Od momentu wejścia w teleport mamy 8 godzin na to, by pozbierać kryształy heavy_crystal_fragment, odblokować wejście do pokoju z bossem i go zabić. W tym czasie można wielokrotnie wychodzić i wchodzić w teleport prowadzący w to miejsce.
Na poniższej mapie oznaczone są miejsca, w których znajdują się kryształy. Fragment kryształu heavy_crystal_fragment, czyli nasz pożądany przedmiot, możemy wyciągnąć poprzez użycie kryształu. Wówczas w plecaku pojawi się crystal_rubbish albo heavy_crystal_fragment.
Mając około 30 kryształów heavy_crystal_fragment należy udać się w miejsce na poniższej mapie oznaczone symbolem "X" i użyć ich na geodzie.

obrazek


Boss: The Count of the Core the_count_of_the_core
Taktyka:
  • bossa najlepiej jest zablokować przy ścianie i po prostu go jak najszybciej pokonać, pamiętając, że ogień leczy bossa;
  • co pewien czas z rur znajdujących się przy ścianach wychodzi fala ognia. Dobrym sposobem jest odgrodzenie buchających płomieni od bossa za pomocą np. run magic_wall_rune;
  • w pomieszczeniu atakować graczy będą: Snail Slime snail_slime oraz Ember Beast ember_beast. Pamiętać należy, że zabijanie ember_beast sprawia, że boss staje się cięższy do zabicia.


obrazek


Po zabiciu bossa i po wejściu w zielony teleport znajdziemy się w pokoju z pompą, którą należy użyć.


Warzone VI
obrazek


Na poniższej mapie oznaczono miejsca pomp. Wystarczy użyć jednej pompy, by zaliczyło to zadanie każdej osobie, która znajduje się w pobliżu pompy.

obrazek


Odblokowaliśmy wstęp do Warzone VI. Od momentu wejścia w teleport mamy 8 godzin na to, by pozbierać kryształy heavy_crystal_fragment, odblokować wejście do pokoju z bossem i go zabić. W tym czasie można wielokrotnie wychodzić i wchodzić w teleport prowadzący w to miejsce.
Na poniższej mapie oznaczone są miejsca, w których znajdują się kryształy. Fragment kryształu heavy_crystal_fragment, czyli nasz pożądany przedmiot, możemy wyciągnąć poprzez użycie kryształu. Wówczas w plecaku pojawi się crystal_rubbish albo heavy_crystal_fragment.
Mając około 30 kryształów heavy_crystal_fragment należy udać się w miejsce na poniższej mapie oznaczone symbolem "X" i użyć ich na geodzie.

obrazek


Boss: The Duke of the Depths the_duke_of_the_depths
Taktyka:
  • w pomieszczeniu pojawi się 5 Fiery Heart fiery_heart, które należy jak najszybciej zabić. Podczas tej fazy boss przyjmuje nieśmiertelną formę The Fire Empowered Duke the_fire_empowered_duke. W momencie, kiedy nie będzie już fiery_heart to boss odzyskuje śmiertelną formę - The Duke of the Depths the_duke_of_the_depths i należy go jak najszybciej pokonać;
  • w pomieszczeniu pojawiają się Fiery Blood fiery_blood oraz Aggressive Lava aggressive_lava.

obrazek

obrazek


Po zabiciu bossa i po wejściu w zielony teleport znajdziemy się w pokoju z pompą, którą należy użyć.


Final Boss

Wymagania:
  • mallet_handle
  • mallet_head
  • mallet_pommel

Po pokonaniu trzech bossów udajemy się niedaleko Gnomus i schodzimy drabinką w dół. Klikamy w środek kryształu.

obrazek


Zostajemy przeniesieni do pokoju z Gnominimus.
Posiadając w plecaku trzy części młotka (mallet_handle, mallet_head, mallet_pommel) piszemy do gnoma:
hi > mallet > yes
Otrzymujemy strange_mallet.
Nie ma limitu graczy, którzy mogą stanąć do walki z głównym bossem.
Używamy strange_mallet na gongu. W miejscu kamienia pojawia się teleport. Teleport znika po upływie 7miu sekund. UWAGA! strange_mallet ulega destrukcji po użyciu.

obrazek

Głównym przeciwnikiem jest Ancient_Spawn_of_Morgathla, który pojawia się w każdym pokoju po zabiciu wystarczającej ilości Burrowing_Beetle.
W pierwszej fazie Ancient_Spawn_of_Morgathla jest niewrażliwy na ataki, do momentu aż stanie na jeden z niebieskich, aktywnych portali. Z każdym kolejnym portalem boss straci część swojej mocy i będzie bardziej podatny na ataki. Z kolei portal przez który przejdzie boss zmieni swój kolor i jakiś czas będzie nieaktywny.

obrazek


Ancient_Spawn_of_Morgathla przywołuje małą ilość Hungry_Brood. Jeżeli zabijemy Hungry_Brood boss stanie się silniejszy.
Napotkamy również Sulphur_Geysir oraz pułapki (jeżeli są w formie takiej jak na obrazku niżej to oznacza, że zaraz wybuchną):

obrazek


Gejzery biją silne obszarowe ataki z ziemi (sięgające 1500 obrażeń), a pułapki z ognia (do 4000 obrażeń). Najlepszym posunięciem jest trzymanie się od nich z daleka.
Po zadaniu wystarczającej ilości obrażeń Ancient_Spawn_of_Morgathla znika, a na środku ekranu wyskakuje czerwony komunikat wskazujący drogę do kolejnego pomieszczenia.
W każdym pokoju walka z bossem wygląda tak samo. Jedyną różnicą jest zwiększona ilość pułapek i Burrowing_Beetle.
Rozmieszczenie teleportów prowadzących do kolejnych faz Ancient_Spawn_of_Morgathla:
  • 1 pokój - THE SPAWN RETREATS TO ANOTHER AREA IN THE NORTH-EAST! - północny-wschód
  • 2 pokój - THE SPAWN RETREATS TO ANOTHER AREA IN THE NORTH-EAST! - północny-wschód
  • 3 pokój - THE SPAWN RETREATS TO ANOTHER AREA IN THE SOUTH EAST! - południowy-wschód

W 4tym, ostatnim pokoju pojawia się ostatnia faza bossa, która po zabiciu zostawia łup. Idziemy do północnego teleportu i wyciągamy nagrodę z box_brown w postaci 5x platinum_coin, rusty_armor, gnomish_supply_package, piggy_bank. Otrzymujemy osiągnięcie Scurge of Scarabs.
Południowy teleport przeniesie nas do początkowego miejsca niedaleko Gnomus.
Obrazek
Obrazek
i teraz za kazdym razem na musze zdobywac 10pkt?
Obrazek
Obrazek
2025-02-18 13:10:40
Obrazek
Obrazek
Pytanie do tasku "Ordnance" czasem bywa że mi crawlera albo gnoma nie zaliczy przy odeskortowywaniu, mimo ze są bliziutko mnie. czemu tak sie dzieje?
Obrazek
Obrazek
2020-05-18 13:04:00
Obrazek
Obrazek
pytane do WZ IV, każdy musi zebrać 30 tych kryształów do wejscia na bossa? bo to zajmuje mega długo...
Obrazek
Obrazek
2019-07-07 19:00:50
Obrazek
Obrazek
chciałbym zaznaczyć że w tasku dla gnomów z użyciem tego papierku nie trzeba latać na pozostałe częsci jaskini wystarczą te 3 gdzie się robi pozostałe taski od tego gnoma. Minus taki że tylko jeden surprise jar wpadnie ale przynajmniej nie trzeba tyle biegać i dla low lvl jest bezpiecznie
Obrazek
Obrazek
2019-04-19 00:19:20
Obrazek
Obrazek
shinano kagaq - Tak, Na kazdej frakcji trzeba zrobic 15 pkt, chyba że mamy ukonczone wz 1-3 to wtedy po 10 pkt dla każdej frakcji. Dwarfy, Scouty i Gnomy
Obrazek
Obrazek
2018-10-22 23:17:25
Obrazek
Obrazek
kiedy sie pytamy o status mamy do wyboru 3 frakcje, o co w tym chodzi? na dostep do kazdego WZ trzeba miec osobne punkty u danej frakcji?
Obrazek
Obrazek
2018-06-27 23:03:18
Obrazek
Obrazek
taktyka na exile niszczymy kilka domkow najlepiej tych kolo siebie i rulujemy exile na miejsce gdzie staly najdalsze 20 min i gotowe dzieki
Obrazek
Obrazek
2018-03-28 21:06:28
Obrazek
Obrazek
zasięg domku 50sqm + :)
Obrazek
Obrazek
2018-02-21 12:21:37
Obrazek
Obrazek
Zniszczyć domek przy którym się pojawiły to nie wszystko bo mimo to, raz można je zabić raz nie... przez co robienie tej misji jest bardzo uciążliwe bo traci się dużo czasu, ktoś ma jakiś patent?
Obrazek
Obrazek
2017-12-31 00:37:05
Obrazek
Obrazek
Musisz najpierw zniszczyć domek, przy którym się zrespiły (uwaga na loory).
Obrazek
Obrazek
2017-12-28 17:01:24
Obrazek
Obrazek
A ja dalej nie rozumiem jak zabic 20 lost exile skoro one ciagle znikaja.
Obrazek
Obrazek
2017-12-22 10:39:19
Obrazek
Obrazek
Skipi załóż energy ringa :D
Obrazek
Obrazek
2017-12-17 17:24:55
Obrazek
Obrazek
Your level should be 100 or above to enter this teleporter. Wiec quest od 100 lvl nie od 0 prosze o zmiane :D
Obrazek
Obrazek
2017-12-16 08:26:40
Obrazek
Obrazek
az tyle nie zabieraja, okolo 1-1.5k
Obrazek
Obrazek
2017-12-13 19:19:04
Obrazek
Obrazek
Task Ordnance jak to zrobić paladynem skoro kamienie zabierają 3000-4000 punktów życia ?
Obrazek
Obrazek
2017-12-13 13:13:11
Obrazek
Obrazek
Przy misjach gdzie są deepworm zalecam niewidke, zawsze to mniej bicia.
Obrazek
Obrazek
2017-12-13 09:59:47
Obrazek
Obrazek
na pietrze pod gnomusem jak sie kliknie na ten duzy krysztal to teleportuje do pomieszczenia z npc, ktory mowi o odszukaniu drewninanego mlotka. Ktos cos wie wiecej na ten temat?
Obrazek
Obrazek
2017-12-13 01:37:17
Obrazek
Obrazek
Gnome itemy lecą z bossów, za wszystkie bossy są 4 achi. Po zabiciu wszystkich bossow można robić 3 poziom imbuingu na bp.
Obrazek
Obrazek
2017-12-09 23:11:54
Obrazek
Obrazek
@Skipi: gnome itemy wypadają z bossów; nie są nagrodą z questa.
Obrazek
Obrazek
2017-12-06 21:01:32
Obrazek
Obrazek
wydaje mi sie, ze wypadaja z bossow
Obrazek
Obrazek
2017-12-06 18:16:38
Obrazek
Obrazek
Za co dokładnie można zdobyć te gnome itemy ?
Obrazek
Obrazek
2017-12-06 13:50:37
Obrazek
Obrazek
i to dziala tez w druga strone, jak juz zostanie wybita jakas tam ilosc dwarfow to znowu przestana byc naliczane, wtedy trzeba uzyc pozostalosci po domku i dwarfy spowrotem beda smiertelne. (tak wyszlo z moich obserwacji)
Obrazek
Obrazek
2017-12-06 12:08:47
Obrazek
Obrazek
taka rada w pierwszym zadaniu z domkami - po uzyciu pozostalosci po domku, zabijane dwarfy nie sa zaliczane w questlogu. meczylem sie z tym wczoraj z 20min az w koncu zrozumialem o co chodzi i wtedy juz zabicie 20 dwarfow nie zajelo wiecej niz 5minut
Obrazek
Obrazek
2017-12-06 10:03:11
Only logged in users may add comments.
LootSplitter LootSplitter Bosses Bosses Monster respawn Monster respawn Maps Maps LogAnalyzer LogAnalyzer LootSeller LootSeller MonsterComparator MonsterComparator DressUp DressUp Lotteries Lotteries Outfiter Outfiter Calc Calc Mini World Changes Mini World Changes
Promoted Fansite
Welcome
You are not logged in.

Register
Forget password?
Reklama
Ghoul
170
100
15
Resistances:
 
+30%
+20%
+10%
 
 
-25%
Loot:
30 item 6 item item item item item item item item item item item item
Average profit:
42.42 gp
Katex Blood Tongue
5000
6300
Resistances:
 
 
 
 
 
 
 
Loot:
9 item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item 3 item item item item item item item item item item item item item item item
Bosstiary bonus:
3x
Log in to create your own cooldowns.
Mozilla
SHOUTBOX