|
|
Zmiany w balansie
|
||
Author | Message | |
Journalist
ON
![]() ![]() ![]() Exp: 3725
Level: 86
![]() Join date: 31/05/2014
Age: 95
![]() Character:
Dardar Zamoldimor
Vocation: Royal Paladin
Level: 943
Achievements: 1251
World: Celesta
Guild:
Little Hero
Title: Savant of Tibia
Amount of posts: 3726
|
W związku z ostatnimi zmianami w balansie gry na Rotten Blood, w ciągu najbliższych tygodni CipSoft nadal będzie dostosowywać kolejne tereny łowieckie, aby dalej zająć się rozwojem gospodarczym w Tibii. W trakcie dzisiejszego zapisu stanu serwerów nastąpiły zmiany w balansie na terenach łowieckich, które generowały nieproporcjonalnie wysokie zyski pod względem łupów.
![]() Great Pearl Reef: Temple of the Moon Goddess: Asura Vaults: Ingol: CipSoft będzie oczywiście monitorować sytuację i przyglądać się efektom zmian. Do zobaczenia w Tibii! |
|
30 October 2023 at 14:18:02 |
|
|
|
||
OFF
Exp: 291
Level: 24
Join date: 21/12/2014
Age: 31
Location: Polska
![]() Character:
Elotka
Vocation: Elder Druid
Level: 601
Achievements: 331
World: Karmeya
Title: Warrior of Tibia
Amount of posts: 78
|
I jak zwykle dostaje się średnim lvl, a h lvl wejdzie na godzinę i ma 5kk kasy...
Warto dodać, że cipsoft robi wszystko aby Nagi i żółwie były kolejnym miejscem typu: Wbić bestiarke i nigdy więcej się tam nie pojawiać
______________
|
|
30 October 2023 at 15:15:06 |
|
|
OFF
![]() Exp: 490
Level: 31
Join date: 27/07/2023
Age: 28
Amount of posts: 21
|
Sasorii napisał(a): I jak zwykle dostaje się średnim lvl, a h lvl wejdzie na godzinę i ma 5kk kasy... Warto dodać, że cipsoft robi wszystko aby Nagi i żółwie były kolejnym miejscem typu: Wbić bestiarke i nigdy więcej się tam nie pojawiać To jak jak z wszystkim nowe serwery wydaj tc zrobimy nowa miejscowke bedzie oblegana po czym zmienimy lota bo wzgledy ekonomii xd to po co robic takie miejscowski oni dobrze wiedza ze tam bedzie dobry lot chyba ze jakis czlowiek tam dostaje premie za nowa miejscowke ktora jest oblegana po czym ej on tam za duzo i dal dyscyplinara ukrucimy to a damy double exp i skill xd
______________
|
|
30 October 2023 at 16:33:00 |
|
|
OFF
![]() ![]() Exp: 1397
Level: 53
Join date: 06/10/2014
Age: 35
Character was deleted.
Amount of posts: 661
|
czyli co teraz fala nerfów różnych miejscówek a na koniec będzie zwieńczenie double lotem ? ;p nie chce mi się wierzyć żę ceny tcków spadną wręcz jestem przekonany że jeszcze urosną.
______________
|
|
30 October 2023 at 16:59:42 |
|
|
OFF
![]() Exp: 1135
Level: 48
Join date: 06/11/2018
Age: 34
Location: Świnoujście
![]() Character:
Kubut
Vocation: Elite Knight
Level: 652
Achievements: 425
World: Peloria
Guild:
Hussars of Glory
Title: Warrior of Tibia
Amount of posts: 51
|
Całkiem nie rozumiem tego nerfa na Nagach, przecież tam loot był słaby xD na żółwiach nie ma w ogólę expa, kasa średnia.. Kolejny nerf true asur.. Dziwne te posunięcia
______________
Who Cares.
|
|
30 October 2023 at 18:37:50 |
|
|
OFF
![]() Exp: 908
Level: 43
Join date: 08/11/2012
Dignity: Konrad
Age: 35
Location: Poland
![]() Character:
Pan Jurant
Vocation: Elite Knight
Level: 914
Achievements: 695
World: Celesta
Title: Keeper of Tibia
Amount of posts: 292
|
Nerfy Nag i Pearl Reef kompletnie nie trafione. Jeszce jak Nagi są (a może były) popularne bo dawały spoko exp, to zolwie i pianki byly dobrze zbalansowane, kasa nadrabiala slaby exp. Nawet przed nerfem miejsce bylo raczej tylko do bestiarki bo huncenie tam jest jak dla mnie extremalnie nudne.
Odnosnie true asur i ingola się nie wypowiem bo nie expilem tam zwyczajnie, patrzac jednak na to co ludzie pisza na tibia.com o nerfie to sytuacja nie lepsza, choc Ingol w porownianiu do true asur z tego co widzę po bookingu na dc byl duzo bardziej popularny. Z perspektywy gracza na mid/low lvl to nie my generujemy te tony golda, tylko high lvle. Na tibia coiny jest cały czas popyt, przynajmniej widzę to po znajomych, jakikolwiek temahunt to boosty muszą być, po story, filmikach widać, że ludzie na kartki też nie żałują, więc skoro są chętni to i cena się trzyma. Każdy narzeka, ze drogie drogie, ale i tak kupuje ![]() Kuźnia powinna już dawno mieć wprowadzone zmiany, tierowanie itemów klasyfikacji 1-3 jest bez sensu, zanim zrobi się np T3 Terra Helmet to juz dawno będzie nas za tą kasę stać na coifa i falcon plate. Sens w broniach pojawia się od T4? Niektórzy mówią, że od T3 jednak te 1,7% szansy mnie nie przekonuje za cenę, którą trzeba zapłacić. Rozbieżność cen pomiędzy clubem, a łukami dla palka to otchłań. Cip od x czasu pokazuje co się dla niego liczy, trzeba odpuścić pogoń za lvl i cieszyć się grą ze znajomymi po prostu, a high lvl niech sobie między sobą konkurują.
______________
|
|
30 October 2023 at 19:58:36 Edited by kedzi0591 30 October 2023 at 20:08:28 |
|
|
OFF
![]() ![]() Exp: 823
Level: 41
![]() Join date: 10/11/2022
![]() Character:
Staxar
Vocation: Knight
Level: 192
Achievements: 118
World: Antica
Title: Warrior of Tibia
Amount of posts: 988
|
kedzi0591 napisał(a): ... Kuźnia powinna już dawno mieć wprowadzone zmiany, tierowanie itemów klasyfikacji 1-3 jest bez sensu, zanim zrobi się np T3 Terra Helmet to juz dawno będzie nas za tą kasę stać na coifa i falcon plate. Sens w broniach pojawia się od T4? Niektórzy mówią, że od T3 jednak te 1,7% szansy mnie nie przekonuje za cenę, którą trzeba zapłacić. Rozbieżność cen pomiędzy clubem, a łukami dla palka to otchłań. Cip od x czasu pokazuje co się dla niego liczy, trzeba odpuścić pogoń za lvl i cieszyć się grą ze znajomymi po prostu, a high lvl niech sobie między sobą konkurują. Kuźnia daje ci stały bonus do danego przedmiotu - nie na zasadzie imbu, że musisz go odnawiać. Wystarczy spojrzeć na ilość osób, które nie expią jak stamina spada do 100% expa, ale nie expią na X respie jak nie mają określonej liczy exp/h - liczą się tylko najwyższe cyferki, a nie przyjemność z gry. Z tego co zauważyłem to liczy się: exp boost za tc (nawet kilka razy) i najlepsze spoty (monotonne) dla najlepszego rozwiązania exp/h - takie czasy. Hlvle nie kupują tc za zł, to low lvle kupują tc za zł, a potem low lvle sprzedają tc za cc na markecie - hlvle szczęśliwi. ![]()
______________
|
|
30 October 2023 at 20:37:08 Edited by Staxar 30 October 2023 at 20:37:24 |
|
|
OFF
![]() Exp: 908
Level: 43
Join date: 08/11/2012
Dignity: Konrad
Age: 35
Location: Poland
![]() Character:
Pan Jurant
Vocation: Elite Knight
Level: 914
Achievements: 695
World: Celesta
Title: Keeper of Tibia
Amount of posts: 292
|
Wiem jak działa kuźnia
![]()
______________
|
|
30 October 2023 at 21:37:01 |
|
|
OFF
![]() Exp: 490
Level: 31
Join date: 27/07/2023
Age: 28
Amount of posts: 21
|
E tam fra to rozrywka tylko i wylacznie po co sie spinac ... ciekawe po ile tc beda jutro
______________
|
|
31 October 2023 at 06:36:41 |
|
|
OFF
![]() Exp: 934
Level: 43
Join date: 19/07/2016
Age: 37
Location: Wrocław
Amount of posts: 31
|
kedzi0591 napisał(a): Nerfy Nag i Pearl Reef kompletnie nie trafione. Jeszce jak Nagi są (a może były) popularne bo dawały spoko exp, to zolwie i pianki byly dobrze zbalansowane, kasa nadrabiala slaby exp. Nawet przed nerfem miejsce bylo raczej tylko do bestiarki bo huncenie tam jest jak dla mnie extremalnie nudne. Odnosnie true asur i ingola się nie wypowiem bo nie expilem tam zwyczajnie, patrzac jednak na to co ludzie pisza na tibia.com o nerfie to sytuacja nie lepsza, choc Ingol w porownianiu do true asur z tego co widzę po bookingu na dc byl duzo bardziej popularny. Z perspektywy gracza na mid/low lvl to nie my generujemy te tony golda, tylko high lvle. Na tibia coiny jest cały czas popyt, przynajmniej widzę to po znajomych, jakikolwiek temahunt to boosty muszą być, po story, filmikach widać, że ludzie na kartki też nie żałują, więc skoro są chętni to i cena się trzyma. Każdy narzeka, ze drogie drogie, ale i tak kupuje ![]() Kuźnia powinna już dawno mieć wprowadzone zmiany, tierowanie itemów klasyfikacji 1-3 jest bez sensu, zanim zrobi się np T3 Terra Helmet to juz dawno będzie nas za tą kasę stać na coifa i falcon plate. Sens w broniach pojawia się od T4? Niektórzy mówią, że od T3 jednak te 1,7% szansy mnie nie przekonuje za cenę, którą trzeba zapłacić. Rozbieżność cen pomiędzy clubem, a łukami dla palka to otchłań. Cip od x czasu pokazuje co się dla niego liczy, trzeba odpuścić pogoń za lvl i cieszyć się grą ze znajomymi po prostu, a high lvl niech sobie między sobą konkurują. No stary nie zgodzę się co do Pearl Reef. Może piszesz z perspektywy eka, który tam nie zrobi takiego profitu jak rp. Ja 500rpkiem w prismatic eq robiłem tam 1.3kk profitu w godzinę (po zmianach 1-1.2 xd). Uważam, że to jest mega dużo jak na takiego 500rpka w eq za 200k. Natomiast jeżeli nerfią żółwie to może trzeba wziąć się za wereliony? Dają one więcej expa + więcej profitu. Wygląda to tak, że rpkiem na werelionach zrobię 800k profitu w godzinę, może do 900k, ek zrobi 1.5kk. Na żółwiach rpkiem zrobię 1.2kk, ek zrobi niecałe 1kk. Do nerfa jest feru way, pumin - to pierwsze co przychodzi mi do głowy. Dodatkowo nerfienie hellhounda jest giga tragiczne. Chcąc nerfić true asury czy potencjalnie w przyszłości feru way zapewne demony nerfią potwory totalnie przestrzelone. Taki hellhound czy demon to są moby "starej generacji" w mojej opinii, czyli moby które nie dają stałego profitu. Takie żółwie czy wereliony dają stały godzinny profit a moby typu hellhound czy demon są jak ghastly dragon, który da ci w godzinę 200k profitu albo 800k profitu. Chcąc nerfić true asury nerfią hellhounda, który występuje tam w śladowych ilościach a przez to uderzają jeszcze bardziej w jakieś stare respy dla noobków. A mogliby po prostu z asur zabrać dodatkowy 1% xD.
______________
|
|
31 October 2023 at 08:54:53 |
|
|
OFF
Exp: 191
Level: 20
Join date: 23/09/2013
Age: 35
Location: Ruda Ślaska
Amount of posts: 3
|
zawsze nerfy (-) *****y cipsoft.. jak tu grać solo ,,, na to juz nie patrza ,, ile mozna siedzieć na rotach
![]()
______________
|
|
31 October 2023 at 10:08:17 |
|
|
OFF
![]() Exp: 908
Level: 43
Join date: 08/11/2012
Dignity: Konrad
Age: 35
Location: Poland
![]() Character:
Pan Jurant
Vocation: Elite Knight
Level: 914
Achievements: 695
World: Celesta
Title: Keeper of Tibia
Amount of posts: 292
|
Skaj994 napisał(a): No stary nie zgodzę się co do Pearl Reef. Może piszesz z perspektywy eka, który tam nie zrobi takiego profitu jak rp. Ja 500rpkiem w prismatic eq robiłem tam 1.3kk profitu w godzinę (po zmianach 1-1.2 xd). Uważam, że to jest mega dużo jak na takiego 500rpka w eq za 200k. Natomiast jeżeli nerfią żółwie to może trzeba wziąć się za wereliony? Dają one więcej expa + więcej profitu. Wygląda to tak, że rpkiem na werelionach zrobię 800k profitu w godzinę, może do 900k, ek zrobi 1.5kk. Na żółwiach rpkiem zrobię 1.2kk, ek zrobi niecałe 1kk. Do nerfa jest feru way, pumin - to pierwsze co przychodzi mi do głowy. Dodatkowo nerfienie hellhounda jest giga tragiczne. Chcąc nerfić true asury czy potencjalnie w przyszłości feru way zapewne demony nerfią potwory totalnie przestrzelone. Taki hellhound czy demon to są moby "starej generacji" w mojej opinii, czyli moby które nie dają stałego profitu. Takie żółwie czy wereliony dają stały godzinny profit a moby typu hellhound czy demon są jak ghastly dragon, który da ci w godzinę 200k profitu albo 800k profitu. Chcąc nerfić true asury nerfią hellhounda, który występuje tam w śladowych ilościach a przez to uderzają jeszcze bardziej w jakieś stare respy dla noobków. A mogliby po prostu z asur zabrać dodatkowy 1% xD. Ekiem wychodziło około 1kk, więc kapkę mniej, a jaki exp tam robisz? Ludzie w większości sądzą, że dobrze była wyważona i pasowała do koncepcji, którą Cip mówił, że wprowadza, słabszy exp, a dobra kasa ![]() Z nefrem helli się zgodzę, to potworek starej generacji i inaczej sypie zupełnie niż nowe moby. Feru way był już nerfiony ze dwa razy, jakby znerfili znowu to dopiero by się działo na forach, następne w kolejce do nerfa obstawiam zwykłe asury (nie to żebym za tym był, tylko tak strzelam) lub któryś z najbardziej popularnych spotów. Ciekawe też czy te ich monitorowanie sytuacji potrwa 2 tygodnie do next nefra czy pół roku ![]()
______________
|
|
31 October 2023 at 10:23:21 |
|
|
OFF
![]() Exp: 934
Level: 43
Join date: 19/07/2016
Age: 37
Location: Wrocław
Amount of posts: 31
|
kedzi0591 napisał(a): Skaj994 napisał(a): No stary nie zgodzę się co do Pearl Reef. Może piszesz z perspektywy eka, który tam nie zrobi takiego profitu jak rp. Ja 500rpkiem w prismatic eq robiłem tam 1.3kk profitu w godzinę (po zmianach 1-1.2 xd). Uważam, że to jest mega dużo jak na takiego 500rpka w eq za 200k. Natomiast jeżeli nerfią żółwie to może trzeba wziąć się za wereliony? Dają one więcej expa + więcej profitu. Wygląda to tak, że rpkiem na werelionach zrobię 800k profitu w godzinę, może do 900k, ek zrobi 1.5kk. Na żółwiach rpkiem zrobię 1.2kk, ek zrobi niecałe 1kk. Do nerfa jest feru way, pumin - to pierwsze co przychodzi mi do głowy. Dodatkowo nerfienie hellhounda jest giga tragiczne. Chcąc nerfić true asury czy potencjalnie w przyszłości feru way zapewne demony nerfią potwory totalnie przestrzelone. Taki hellhound czy demon to są moby "starej generacji" w mojej opinii, czyli moby które nie dają stałego profitu. Takie żółwie czy wereliony dają stały godzinny profit a moby typu hellhound czy demon są jak ghastly dragon, który da ci w godzinę 200k profitu albo 800k profitu. Chcąc nerfić true asury nerfią hellhounda, który występuje tam w śladowych ilościach a przez to uderzają jeszcze bardziej w jakieś stare respy dla noobków. A mogliby po prostu z asur zabrać dodatkowy 1% xD. Ekiem wychodziło około 1kk, więc kapkę mniej, a jaki exp tam robisz? Ludzie w większości sądzą, że dobrze była wyważona i pasowała do koncepcji, którą Cip mówił, że wprowadza, słabszy exp, a dobra kasa ![]() Z nefrem helli się zgodzę, to potworek starej generacji i inaczej sypie zupełnie niż nowe moby. Feru way był już nerfiony ze dwa razy, jakby znerfili znowu to dopiero by się działo na forach, następne w kolejce do nerfa obstawiam zwykłe asury (nie to żebym za tym był, tylko tak strzelam) lub któryś z najbardziej popularnych spotów. Ciekawe też czy te ich monitorowanie sytuacji potrwa 2 tygodnie do next nefra czy pół roku ![]() exp 4-4.5kk/h 150% xp rate. I uważam tak - miejscówka była wyważona idealnie pod obecne realia. Jeżeli natomiast nerfimy żółwie to powinniśmy nerfić także inne miejscówki. Wereliony chociażby. A feru czy pumin to MUS jeżeli chcemy walczyć z inflacją. Tylko, że to nigdy nie chodzi o walkę z inflacją. Mniej profitu to mniej możliwości, a brak tej kasy będzie powodować to, że noobki będą wydawać więcej kasy na zaopatrzenie się w bisowe eq (to tylko jeden z wielu przykładów).
______________
|
|
31 October 2023 at 11:31:11 |
|
|
OFF
![]() Exp: 2935
Level: 77
![]() Join date: 01/07/2009
![]() Character:
Demonic Varus
Vocation: Royal Paladin
Level: 133
Achievements: 152
World: Bona
Amount of posts: 96
|
Kolejne nerfy... Dla gracza który gra non stop solo jest to męczące i się grać odechciewa, a takie high levele w ogóle tego nie odczuwają. Znowu mi hellhounda znerfili - PO CO???. Niech zaraz znerfią ghastly dragony, a może znowu plagi czy destroyery bo są na innych miejscówkach na których można dużo zarobić. Już nie wspomnę co oni z nightmare zrobili wcześniej. Żenada. Niech zbalansują stare potwory np. taki bog raider co jest jakimś śmiesznym żartem w porównaniu z każdym innym nowym potworem. Tak samo niech zbalansują te nowe potwory, bo starych to w ogóle bić się nie opłaca w tych czasach. Jak już to według mnie powinni nerfić potwory na konkretnych miejscach ich występowania, niby nerfią miejscówke, a tak naprawdę nerfią potwora ogólnie w całej grze przez co stare spoty bardzo mocno na tym tracą. Ciekawe kto teraz bije np. nightmary w yalahar, hellspawny i plagi w yala, destroyery w formorgar mines, hellhoundy na inq, po tych nerfach to sądzę że praktycznie nikt.
______________
|
|
31 October 2023 at 16:45:40 |
|
|
OFF
![]() Exp: 1288
Level: 51
Join date: 21/05/2014
Age: 27
Character was deleted.
Amount of posts: 183
|
Skaj994 napisał(a): kedzi0591 napisał(a): Skaj994 napisał(a): No stary nie zgodzę się co do Pearl Reef. Może piszesz z perspektywy eka, który tam nie zrobi takiego profitu jak rp. Ja 500rpkiem w prismatic eq robiłem tam 1.3kk profitu w godzinę (po zmianach 1-1.2 xd). Uważam, że to jest mega dużo jak na takiego 500rpka w eq za 200k. Natomiast jeżeli nerfią żółwie to może trzeba wziąć się za wereliony? Dają one więcej expa + więcej profitu. Wygląda to tak, że rpkiem na werelionach zrobię 800k profitu w godzinę, może do 900k, ek zrobi 1.5kk. Na żółwiach rpkiem zrobię 1.2kk, ek zrobi niecałe 1kk. Do nerfa jest feru way, pumin - to pierwsze co przychodzi mi do głowy. Dodatkowo nerfienie hellhounda jest giga tragiczne. Chcąc nerfić true asury czy potencjalnie w przyszłości feru way zapewne demony nerfią potwory totalnie przestrzelone. Taki hellhound czy demon to są moby "starej generacji" w mojej opinii, czyli moby które nie dają stałego profitu. Takie żółwie czy wereliony dają stały godzinny profit a moby typu hellhound czy demon są jak ghastly dragon, który da ci w godzinę 200k profitu albo 800k profitu. Chcąc nerfić true asury nerfią hellhounda, który występuje tam w śladowych ilościach a przez to uderzają jeszcze bardziej w jakieś stare respy dla noobków. A mogliby po prostu z asur zabrać dodatkowy 1% xD. Ekiem wychodziło około 1kk, więc kapkę mniej, a jaki exp tam robisz? Ludzie w większości sądzą, że dobrze była wyważona i pasowała do koncepcji, którą Cip mówił, że wprowadza, słabszy exp, a dobra kasa ![]() Z nefrem helli się zgodzę, to potworek starej generacji i inaczej sypie zupełnie niż nowe moby. Feru way był już nerfiony ze dwa razy, jakby znerfili znowu to dopiero by się działo na forach, następne w kolejce do nerfa obstawiam zwykłe asury (nie to żebym za tym był, tylko tak strzelam) lub któryś z najbardziej popularnych spotów. Ciekawe też czy te ich monitorowanie sytuacji potrwa 2 tygodnie do next nefra czy pół roku ![]() exp 4-4.5kk/h 150% xp rate. I uważam tak - miejscówka była wyważona idealnie pod obecne realia. Jeżeli natomiast nerfimy żółwie to powinniśmy nerfić także inne miejscówki. Wereliony chociażby. A feru czy pumin to MUS jeżeli chcemy walczyć z inflacją. Tylko, że to nigdy nie chodzi o walkę z inflacją. Mniej profitu to mniej możliwości, a brak tej kasy będzie powodować to, że noobki będą wydawać więcej kasy na zaopatrzenie się w bisowe eq (to tylko jeden z wielu przykładów). Apropo żółwi to dają one więcej profitu niż wereliony, Perspektywa EK: wereliony 3,3-3,5kk/h raw xp profit: ok 1-1,2kk zależy jak sypnie żółwie: 2,6-2,8kk/h raw xp profit: ok 1,3-1,4kk/h (przed nerfem 12%) Ale ogólnie nerfenie spotów midlvl, to żenada ze strony cipsoftu. Stare moby i lokalizacje są od bardzo dawna zapomniane i od kilku lat nic z tym nie zrobią.
______________
|
|
31 October 2023 at 16:58:51 Edited by Firemeen 31 October 2023 at 18:24:49 |
|
|
All times are CET. |
Currently temat read 1 user: (0 logged in and 1 guest) | |
---|---|
![]() |
|
[
Administrator
]
[
Team Leader
]
[
Moderator
]
[
Journalist
]
[
Editor
]
[
Graphic Artist
]
[
Intern
]
[
Senator
]
[
Vip
]
[ User ]
[ |
Rights:
You may read.