|
|
Rozwój "Systemu Czaszek"
|
||
Author | Message | |
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
![]() Join date: 09/05/2009
Age: 38
Location: Gdynia
Amount of posts: 75
|
CM Ogrey odpowiada na pytania graczy odnośnie drugiej zapowiedzi
Dlaczego usunięte zostały automatyczne bany? Obecnie, posiadanie za dużej ilości niesłusznych śmierci jest najbardziej popularnym powodem bana. Postanowiliśmy to zmienić, bo nie chcemy, aby żaden z graczy był zbanowany za coś, co jest częścią gry. Naszym celem jest znalezienie sposobu na uregulowanie przesadnej ilości niesłusznych śmierci. Stąd narodził się pomysł czarnych czaszek. Oddziaływają one tylko na postać, nie na całe konto jak to wcześniej miało miejsce podczas banicji. Uważamy, że jest to bardziej adekwatne rozwiązanie, aby zapobiec rozpowszechniającej się radości z zabijania, Jeśli mam czarną czaszkę, mogę dalej zabijać potwory? Tak, z czarną czaszką wciąż możesz zabijać potwory, więc polowania są w pewnej mierze wciąż możliwe. Niestety, przez cały okres posiadania czarnej czaszki, nie będziesz mógł korzystać z agresywnych runów oraz czarów obszarowych, tak jak opisaliśmy to w zapowiedzi. Dostanę czarną czaszkę, gdy zabiję przez przypadek osobę bez czaszki, na przykład za pomocą poison field? Przez stworzenie trucizny, bądź podobnego efektu obszarowego, istnieje ograniczenie czasowe, które wynosi 60 sekund. W tym czasie możesz otrzymać "unjustified kill". Zaliczony zostanie on tylko wtedy, gdy zabijesz osobę bez czaszki, lub ona sama się zabije w przeciągu 60 sekund, poprzez stąpanie na truciźnie. Co stanie się, gdy grupa graczy zabije osobę bez czaszki? W takim wypadku, każde 20 ostatnich osób, które zadało obrażenia w ciągu 60 sekund, przed śmiercią postaci, otrzyma “unjustified kill” i zostanie to wyświetlone na stronie ofiary. Wciąż wszyscy, którzy zadają obrażenia, otrzymają białą czaszkę na 15 minut? Tak Mogę zabić inne postacie mające czaszki bez żadnych konsekwencji, nawet jeśli nie mam skulla? Tak, wciąż możesz zabijać osoby, które mają czaszki i nie otrzymasz skulla. Jedyną konsekwencją będzie Pz block i uniemożliwione wylogowanie się. Jeśli mam białą czaszkę, ktoś mnie zaatakuje a ja go pokonam, to dostanę następne 15 minut blokady pz? Nie, blokada pz nie będzie resetowane, gdy się bronisz i zabijasz osobę atakującą. Osoby z czarnymi czaszkami otrzymują 100% obrażeń od innych graczy. Dlaczego? Otrzymywanie 100% obrażeń, sprawia, że czarne czaszki są łatwą zdobyczą dla innych. Naszym zdaniem, jest to sprawiedliwe w świetle wszystkich obrażeń, które zadali wcześniej graczom. Czarną czaszkę otrzymujesz tylko za nadmierne i niesłuszne zabijanie. Jest to surowy akt przemocy, który nie może być już dłużej tolerowany. CipSoft chce pozbyć się wojen z Tibii? Nie! Chcemy je uregulować, aby stały się wojnami między mniej więcej równymi siłami przeciwnikami. Naszym celem nie jest kompletne usunięcie wojen z Tibii. Wojny nie są problemem dopóki nie wpływają na innych, którzy nie są nią zainteresowani. To jest właśnie sprawa, w którą zdecydowaliśmy się teraz zainterweniować i ponownie opracować PvP i system czaszek. Istnieją jakieś plany odnośnie systemu wojen? To jest gorący temat i uważamy, że również świetny pomysł. Przykro mi to powiedzieć, ale w przyszłej aktualizacji nie będzie systemu wojen. Czarne czaszki mają jakiś wpływ na światy PvP-e? Nie. W związku z tym, że na światach PvP-e praktycznie nie ma żadnego systemu czaszek, nie będą one tam miały wpływu. Wraz z rozpoczęciem obrony, wyzywasz swojego przeciwnika na pojedynek. W takim wypadku nie będziesz miał możliwości wejścia do strefy ochrony i nie otrzymasz, żadnego statusu obrońcy, tak jak na normalnym świecie PvP. Author of this post was praised.
______________
|
|
30 May 2009 at 23:40:07 Edited by Boris 31 May 2009 at 00:07:29 |
|
|
|
||
OFF
Necropolis lord
Exp: 28
Level: 8
![]() Join date: 13/05/2009
Age: 33
Amount of posts: 28
|
Mam nadzieję w ciągu najbliższych dwóch update'ów rozwiązany zostanie system wojen gildyjnych.
Bo jeżeli wszystko zostanie pozostawione w obecnej formie, to zrujnuje to całkowicie światy normalne(czy jak kto woli pvp).
______________
You're pro or you're a noob. That's Life.
|
|
31 May 2009 at 17:32:56 Edited by Shijam 31 May 2009 at 17:34:53 |
|
|
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
![]() Join date: 09/05/2009
Age: 38
Location: Gdynia
Amount of posts: 75
|
Tym razem CM Craban odpowiada na pytania graczy
Postać posiadająca czarną czaszkę nie będzie mogła atakować nieoznaczonych graczy? Załóżmy, że mamy maga z średnim poziomem i czarną czaszką, który poluje na Hydrach z blokerem – czy może robić to samo co na światach non-pvp, czyli używać Fire Elementale tak, aby nie zaszkodzić blokerowi? Nie, nie może. Musieliśmy przemyśleć wiele różnych sytuacji, zaczynając od nękania osób z czarną czaszką. To jest powód, dla którego osoby z czarnymi czaszkami nie będą mogły używać ani zaklęć obszarowych, ani czarów przywołujących potwory, ani też strzelać z eksplodujących strzał. Wszystkie te ograniczenia nie były wykonane w celu ograniczenia możliwości polowań graczom z czarnymi czaszkami, lecz aby upewnić się, że nie będzie możliwości zaatakowania nieoznaczonego gracza. Tak więc odpowiadając na zadane pytanie – nie będzie można używać Fire Elementali. 40 punktów życia i 0 punktów many Krótkie wyjaśnienie – celem tej funkcji będzie w pewnym sensie utrudnienie osobie z czarną czaszką odnowienie zapasów. Oczywiście będzie można nadal zregenerować punkty życia i many, ale będąc w świątyni, bez wyposażenia, będzie to trochę utrudnione. Dlatego gracze z czarną czaszką będą musieli być bardziej ostrożni niż dotychczas. Na każdego agresora zostanie nałożona blokada w postaci braku możliwości wejścia do PZ przez 15 minut Obecnie nie wszyscy atakujący gracze otrzymują 15 minutową blokadę. To się nie zmieni. Dobrą stroną tego wszystkiego jest fakt, że pracujemy również i nad tym aspektem. Co do‘PZ-hopping’ Cóż, to prawda, osoba atakowana będzie mogła wejść do depo, potem na chwilę wyjść, zaatakować agresora i wejść z powrotem. Jednakże w tym przypadku to nie jest walka ze słabym potworem, a z innym graczem, który w końcu będzie musiał zrezygnować z pościgu. Jeżeli agresor stoi przed depo i pozwala na PZ-hopping to chyba wiadomo co się w końcu stanie? Poza tym PZ-hopping będzie możliwy tylko przez 60 sekund od ostatniego ataku. Jeśli atakowany gracz będzie dalej tak robił to w końcu zostanie oznaczony przez żółtą czaszkę, co uniemożliwi mu wejście do schronu, co doprowadzi do tego, że to on stanie się atakującym. Co do braku możliwości zabójstwa złodzieja bp z itemami Cóż, tutaj można zadać pytanie, czy powinna istnieć możliwość zabójstwa złodzieja. Ogólnie rzecz biorąc, powinna być zachowana pewna równowaga. Więc jeśli ktoś kradnie twój lootbag, czy zabójstwa to jedyne wyjście? Czy nie lepszym wyjściem byłoby okraść go z czegoś równie cennego? Uwaga! W tej sytuacji złodziejstwo jest częścią gry, więc jeśli zostawiasz coś na ziemi musisz liczyć się z tym, że ktoś inny może to zabrać lub zniszczyć. Czerwone i czarne czaszki będą łatwiej osiągalne Tak, to jest nasz cel, gdy gracza atakuje 20 innych. Nie uznajemy to za sprawiedliwe, że zespół 2 graczy może zabić maksymalnie 3 innych graczy zanim dostaną czerwone czaszki, natomiast zespół składający się z 20 statystycznie może zabić 30 osób, zanim wszyscy dostaną czerwone czaszki. Nie powinno mieć znaczenia ile nieoznaczonych graczy zabił pk. W takim wypadku zabójstwo trzech graczy powinni odczuć wszyscy agresorzy, nie ważne ilu ich jest. Zdajemy sobie sprawę, że to również wpłynie na wojny. Jednak przypatrując się osobom na wojnie można dojść do wniosku, że większość z nich i tak posiada czerwoną czaszkę, tylko dlatego, że zabijają niewinnych graczy w celu finalizacji wojen. Więc gdy wszyscy będą mieli czerwone czaszki zniknie problem nieuzasadnionych zabójstw. Jedynym sposobem by uzyskać więcej nieuzasadnionych zabójstw jest morderstwo gracza niewalczącego na wojnie. Dokładnie to chcemy ograniczyć. Jeżeli ludzie chcą walczyć na wojnach – proszę bardzo, ale niech nie wciągają w to niewinnych graczy. Tak, wiemy też, że trudno jest odróżnić osobę, która nie ma nic wspólnego z wojną od osoby, która jest nieaktywna, ale należy do gildii aktualnie związanej z wojną. Oznacza to, że ludzie w wojnach będą musieli ponownie opracowywać strategie, co również przemawia na korzyść zmian Author of this post was praised.
______________
|
|
31 May 2009 at 22:49:15 |
|
|
Senator
OFF
![]() Exp: 376
Level: 27
Join date: 07/05/2009
Location: Przemyśl
![]() Character:
Mashchax
Vocation: Royal Paladin
Level: 252
Achievements: 145
World: Vunira
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 298
|
Dlaczego oni chcą ograniczyć pvp skoro to jest część gry?
![]() |
|
01 June 2009 at 09:01:23 |
|
|
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
![]() Join date: 09/05/2009
Age: 38
Location: Gdynia
Amount of posts: 75
|
Wojny, walki między graczami to właśnie jest to dlaczego gracze wybrali grę na świecie pvp, a nie innym. Cała ta letnia aktualizacja moim zdaniem popsuje to wszystko.
Jeżeli tak jak piszą nie wprowadzą systemu wojen podczas letniego update to stracą one sens. A wszyscy będą czekać aż Cipsoft poprawi to w następnej aktualizacji.
______________
|
|
01 June 2009 at 09:54:59 Edited by Boris 01 June 2009 at 09:55:42 |
|
|
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Exp: 8482
Level: 130
![]() Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława
![]() Character:
Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Guild:
Hussars of Glory
Amount of posts: 7608
|
Problem znika, jeżeli obie strony wojny przed walką utworzą wspólne party - ale skoro tak bardzo chcą się bawić w wojne, czy zrobią aż tak wiele zeby zrealizować wspólny cel i powalczyć?
![]() //Mastro~
______________
You see a grave.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you! Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it. ![]() |
|
01 June 2009 at 12:12:14 |
|
|
OFF
Mam inne zdanie (;
![]() ![]() Exp: 1892
Level: 62
![]() Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin
![]() Character:
Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
|
MastroDaro napisał(a): Problem znika, jeżeli obie strony wojny przed walką utworzą wspólne party - ale skoro tak bardzo chcą się bawić w wojne, czy zrobią aż tak wiele zeby zrealizować wspólny cel i powalczyć? ![]() //Mastro~ W tym problem że wojna to nie tylko grzeczne umawianie się na OB. Ale nawet ob... powiedzmy że zrobią sobie party... 1. Daje sobie rękę uciąć że nie będzie w nim wszystkich. 2. Co z tymi którzy dojdą później? Mamy przerwać OB i niech leader ich szuka i dodaje do PT? 3. Co z tymi którzy padną i wracają? Mamy przerwać OB i dać im party? Co ze sneakiem? Mamy napisać do typa ze idziemy po niego i ma sie przygotować na party bo nie chcemy unjustów? Co z masslogami? Jak już logniemy to mamy sobie dać party? Sobie i oczywiście celowi... na pewno z chęcią je przyjmie o ile nie wyloguje się w czasie jak my bedziemy rozdawać sobie party... Wojny nie sa czarno-białe.
______________
|
|
01 June 2009 at 12:25:19 |
|
|
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
![]() Join date: 09/05/2009
Age: 38
Location: Gdynia
Amount of posts: 75
|
Nie wiem czy tak łatwo byłoby namówić dwie gildie, które walczą miedzy sobą na danym świecie by przed każdym battle robić specjalne party.
Tak jak napisał Brando jest to trudne nawet do wykonania. Osoba, która padła przychodzi ponownie i teraz szuka lidera, który jest zajęty, albo obroną swojego chara, albo też atakiem ma to przerwać przy dać inva danej osobie. Moim zdaniem jakiekolwiek zmiany w systemie pvp są trudne do wprowadzenia. Jedyne rozwiązanie to stworzenie na nowo światów pvp z nowymi regułami ale na to nie zgodzą się ani gracze, ani Cipsoft takiego czegoś się raczej też nie podejmie.
______________
|
|
01 June 2009 at 12:41:58 |
|
|
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Exp: 8482
Level: 130
![]() Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława
![]() Character:
Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Guild:
Hussars of Glory
Amount of posts: 7608
|
To była taka mała ironia z mojej strony
![]() ![]() Jak do tej pory z powodu 40 graczy (średnio po 20 po 1 stronie konfliktu) cierpiał cały server (średnio 600-800 osób). Dlaczego Cip nie miałby odwrócić tej sytuacji? W moim odczuciu CipSoft jedynie dostosował się do danych zebranych w ankietach - dlatego tak gorąco namawiają do zabierania w nich głosu. Jak się system sprawdzi w praktyce? Test serwer pokaże, update pokaże, czas pokaże. Zapamiętajmy, że teraz na światach pvp gra średnio 200 osób, w godzinach szczytów nawet do 350! ![]() //Mastro~
______________
You see a grave.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you! Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it. ![]() |
|
01 June 2009 at 13:01:49 |
|
|
OFF
Exp: 131
Level: 16
![]() Join date: 08/05/2009
Age: 36
Location: K-ce Witosa
Character was deleted.
Amount of posts: 480
|
Wydaje mi się że teraz wojny będą bardziej skimplikowane.
Jeżeli taki gość biorący udział w wojnie wbije bs {znaczy że zabił ok 12 osób} co oznacza że jest dobrym fragerem i powinien zwyciężać w warze jednak że będzie on łatwym celem dla innych co powoduje zaprzestanie gry przez tego gracza i w efekcie przegraną... Prościej mówiąc... żeby wygrać trzeba dać się zabijać...
______________
|
|
01 June 2009 at 16:11:55 |
|
|
Senator
OFF
Strong Ghoul
![]() ![]() ![]() Exp: 2386
Level: 69
![]() Join date: 07/05/2009
Location: Feldkirch/Austria
Character was deleted.
Amount of posts: 1396
|
@up
Popieram ![]() Na szczęście gram na non- pvp. No ale cóż to co przeczytałem, to wprowadzą bardzo dużo. Może jest to powód by zacząć grać na pvp serverach. Choć z tymi strefami ochronnymi trochę przesadzili, myślę, że trochę będzie to nie sprawiedliwe... Z uszanowaniem Kolba$! |
|
01 June 2009 at 16:29:51 |
|
|
OFF
Mam inne zdanie (;
![]() ![]() Exp: 1892
Level: 62
![]() Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin
![]() Character:
Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
|
Camper napisał(a): Wydaje mi się że teraz wojny będą bardziej skimplikowane. Jeżeli taki gość biorący udział w wojnie wbije bs {znaczy że zabił ok 12 osób} co oznacza że jest dobrym fragerem i powinien zwyciężać w warze jednak że będzie on łatwym celem dla innych co powoduje zaprzestanie gry przez tego gracza i w efekcie przegraną... Prościej mówiąc... żeby wygrać trzeba dać się zabijać... Już widzę te openki gdzie obie strony przez pierwsze 15-20 min rzucają tylko mwalle i próbują sprowokować innych do wbicia skulla... ![]() Tak Daro, czarna czacha jest spoko. Dobry pomysł. Ale 20 fragów to zbyt pochopna decyzja. Gdyby wprowadzono na przykład system wojen jak na niektórych otsach gdzie prowadzone są automatyczne statystyki i świetnie rozwiązany jest system fragowania wojennego to cieszyłbym się z systemu 20 fragow. Może zmniejszył by PA (nie wiadomo komu bardziej pomoże...) ale w obecnej formie to niezbyt dobry pomysł.
______________
|
|
01 June 2009 at 18:49:19 |
|
|
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Exp: 8482
Level: 130
![]() Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława
![]() Character:
Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Guild:
Hussars of Glory
Amount of posts: 7608
|
Oficjalnie oznajmili, że w tym update nie będzie systemu wojen. Pozostaje liczyć, że w następnym - myśle, że rozwiązał by wszystkie problemy, które teraz powstaną...
//Mastro~
______________
You see a grave.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you! Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it. ![]() |
|
01 June 2009 at 19:12:15 |
|
|
Senator
OFF
![]() Exp: 376
Level: 27
Join date: 07/05/2009
Location: Przemyśl
![]() Character:
Mashchax
Vocation: Royal Paladin
Level: 252
Achievements: 145
World: Vunira
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 298
|
Już pomijając wojny, to popsuje cały system pvp...
https://tibiopedia.pl/forum/p/2549 Ten przykład najlepiej pokazuje co się teraz stanie. Koniec pvp. Na pewno jest inny sposób na PA. Gdyby zaczęli płacić GM'om choć malutkie sumki, to już ich wydajność zwiększyła by się wielokrotnie, a cipsoft pieniędzy ma na pewno dużo... No chyba, że płacą, ale wątpie. Dlaczego nie została rozwiązana jeszcze sprawa BOP'u, Fusao i ich botów? Im się po prostu nie chce... Chyba rozmowa typu: Default napisał(a): 20:37 Thereaver [109]: combo lider? 20:37 Bezurox [106]: cerbero mytos 20:37 Cerbero Mytos [220]: si 20:37 Cerbero Mytos [220]: Utani Gran Hur ||Arthas Midnight ~~ BOP 20:38 Leizy Trickys [85]: hlp 20:38 Leizy Trickys [85]: Utamo Vita ||Fantasma - Fusao Widziana na żywo przez gma powinna wystarczyć by zbanować tych graczy... Po prostu to zlewają. //Mash~ |
|
01 June 2009 at 20:44:19 |
|
|
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
![]() Join date: 09/05/2009
Age: 38
Location: Gdynia
Amount of posts: 75
|
Jednego nie rozumiem. Skoro podczas tego letniego update chcą tak zmienić system pvp to dlaczego nie chcą już teraz wprowadzić systemu wojen?
______________
|
|
01 June 2009 at 21:34:06 |
|
|
All times are CET. |
Currently temat read 1 user: (0 logged in and 1 guest) | |
---|---|
![]() |
|
[
Administrator
]
[
Team Leader
]
[
Moderator
]
[
Journalist
]
[
Editor
]
[
Graphic Artist
]
[
Intern
]
[
Senator
]
[
Vip
]
[ User ]
[ |
Rights:
You may read.