Login: Zapamiętaj
Hasło:
Rozwój "Systemu Czaszek"
Autor Wiadomość
Ikona  #
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 09.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Gdynia
Liczba postów: 75
CM Ogrey odpowiada na pytania graczy odnośnie drugiej zapowiedzi

Dlaczego usunięte zostały automatyczne bany?
Obecnie, posiadanie za dużej ilości niesłusznych śmierci jest najbardziej popularnym powodem bana. Postanowiliśmy to zmienić, bo nie chcemy, aby żaden z graczy był zbanowany za coś, co jest częścią gry. Naszym celem jest znalezienie sposobu na uregulowanie przesadnej ilości niesłusznych śmierci. Stąd narodził się pomysł czarnych czaszek. Oddziaływają one tylko na postać, nie na całe konto jak to wcześniej miało miejsce podczas banicji. Uważamy, że jest to bardziej adekwatne rozwiązanie, aby zapobiec rozpowszechniającej się radości z zabijania,

Jeśli mam czarną czaszkę, mogę dalej zabijać potwory?
Tak, z czarną czaszką wciąż możesz zabijać potwory, więc polowania są w pewnej mierze wciąż możliwe. Niestety, przez cały okres posiadania czarnej czaszki, nie będziesz mógł korzystać z agresywnych runów oraz czarów obszarowych, tak jak opisaliśmy to w zapowiedzi.

Dostanę czarną czaszkę, gdy zabiję przez przypadek osobę bez czaszki, na przykład za pomocą poison field?
Przez stworzenie trucizny, bądź podobnego efektu obszarowego, istnieje ograniczenie czasowe, które wynosi 60 sekund. W tym czasie możesz otrzymać "unjustified kill". Zaliczony zostanie on tylko wtedy, gdy zabijesz osobę bez czaszki, lub ona sama się zabije w przeciągu 60 sekund, poprzez stąpanie na truciźnie.

Co stanie się, gdy grupa graczy zabije osobę bez czaszki?
W takim wypadku, każde 20 ostatnich osób, które zadało obrażenia w ciągu 60 sekund, przed śmiercią postaci, otrzyma “unjustified kill” i zostanie to wyświetlone na stronie ofiary.

Wciąż wszyscy, którzy zadają obrażenia, otrzymają białą czaszkę na 15 minut?
Tak

Mogę zabić inne postacie mające czaszki bez żadnych konsekwencji, nawet jeśli nie mam skulla?
Tak, wciąż możesz zabijać osoby, które mają czaszki i nie otrzymasz skulla. Jedyną konsekwencją będzie Pz block i uniemożliwione wylogowanie się.

Jeśli mam białą czaszkę, ktoś mnie zaatakuje a ja go pokonam, to dostanę następne 15 minut blokady pz?
Nie, blokada pz nie będzie resetowane, gdy się bronisz i zabijasz osobę atakującą.

Osoby z czarnymi czaszkami otrzymują 100% obrażeń od innych graczy. Dlaczego?
Otrzymywanie 100% obrażeń, sprawia, że czarne czaszki są łatwą zdobyczą dla innych. Naszym zdaniem, jest to sprawiedliwe w świetle wszystkich obrażeń, które zadali wcześniej graczom. Czarną czaszkę otrzymujesz tylko za nadmierne i niesłuszne zabijanie. Jest to surowy akt przemocy, który nie może być już dłużej tolerowany.

CipSoft chce pozbyć się wojen z Tibii?
Nie! Chcemy je uregulować, aby stały się wojnami między mniej więcej równymi siłami przeciwnikami. Naszym celem nie jest kompletne usunięcie wojen z Tibii. Wojny nie są problemem dopóki nie wpływają na innych, którzy nie są nią zainteresowani. To jest właśnie sprawa, w którą zdecydowaliśmy się teraz zainterweniować i ponownie opracować PvP i system czaszek.
Istnieją jakieś plany odnośnie systemu wojen?
To jest gorący temat i uważamy, że również świetny pomysł. Przykro mi to powiedzieć, ale w przyszłej aktualizacji nie będzie systemu wojen.

Czarne czaszki mają jakiś wpływ na światy PvP-e?
Nie. W związku z tym, że na światach PvP-e praktycznie nie ma żadnego systemu czaszek, nie będą one tam miały wpływu. Wraz z rozpoczęciem obrony, wyzywasz swojego przeciwnika na pojedynek. W takim wypadku nie będziesz miał możliwości wejścia do strefy ochrony i nie otrzymasz, żadnego statusu obrońcy, tak jak na normalnym świecie PvP.
Autor postu otrzymał pochwałę.
______________
30 maja 2009 godz. 23:40:07
Edytował Boris
31 maja 2009 godz. 00:07:29
Ikona  #
OFF
Necropolis lord
Exp: 28
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 13.05.2009
Wiek: 33
Liczba postów: 28
Mam nadzieję w ciągu najbliższych dwóch update'ów rozwiązany zostanie system wojen gildyjnych.
Bo jeżeli wszystko zostanie pozostawione w obecnej formie, to zrujnuje to całkowicie światy normalne(czy jak kto woli pvp).

______________
You're pro or you're a noob. That's Life.
31 maja 2009 godz. 17:32:56
Edytował Shijam
31 maja 2009 godz. 17:34:53
Ikona  #
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 09.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Gdynia
Liczba postów: 75
Tym razem CM Craban odpowiada na pytania graczy

Postać posiadająca czarną czaszkę nie będzie mogła atakować nieoznaczonych graczy? Załóżmy, że mamy maga z średnim poziomem i czarną czaszką, który poluje na Hydrach z blokerem – czy może robić to samo co na światach non-pvp, czyli używać Fire Elementale tak, aby nie zaszkodzić blokerowi?
Nie, nie może. Musieliśmy przemyśleć wiele różnych sytuacji, zaczynając od nękania osób z czarną czaszką. To jest powód, dla którego osoby z czarnymi czaszkami nie będą mogły używać ani zaklęć obszarowych, ani czarów przywołujących potwory, ani też strzelać z eksplodujących strzał. Wszystkie te ograniczenia nie były wykonane w celu ograniczenia możliwości polowań graczom z czarnymi czaszkami, lecz aby upewnić się, że nie będzie możliwości zaatakowania nieoznaczonego gracza. Tak więc odpowiadając na zadane pytanie – nie będzie można używać Fire Elementali.

40 punktów życia i 0 punktów many
Krótkie wyjaśnienie – celem tej funkcji będzie w pewnym sensie utrudnienie osobie z czarną czaszką odnowienie zapasów. Oczywiście będzie można nadal zregenerować punkty życia i many, ale będąc w świątyni, bez wyposażenia, będzie to trochę utrudnione. Dlatego gracze z czarną czaszką będą musieli być bardziej ostrożni niż dotychczas.

Na każdego agresora zostanie nałożona blokada w postaci braku możliwości wejścia do PZ przez 15 minut
Obecnie nie wszyscy atakujący gracze otrzymują 15 minutową blokadę. To się nie zmieni. Dobrą stroną tego wszystkiego jest fakt, że pracujemy również i nad tym aspektem.

Co do‘PZ-hopping’
Cóż, to prawda, osoba atakowana będzie mogła wejść do depo, potem na chwilę wyjść, zaatakować agresora i wejść z powrotem. Jednakże w tym przypadku to nie jest walka ze słabym potworem, a z innym graczem, który w końcu będzie musiał zrezygnować z pościgu. Jeżeli agresor stoi przed depo i pozwala na PZ-hopping to chyba wiadomo co się w końcu stanie? Poza tym PZ-hopping będzie możliwy tylko przez 60 sekund od ostatniego ataku. Jeśli atakowany gracz będzie dalej tak robił to w końcu zostanie oznaczony przez żółtą czaszkę, co uniemożliwi mu wejście do schronu, co doprowadzi do tego, że to on stanie się atakującym.

Co do braku możliwości zabójstwa złodzieja bp z itemami
Cóż, tutaj można zadać pytanie, czy powinna istnieć możliwość zabójstwa złodzieja. Ogólnie rzecz biorąc, powinna być zachowana pewna równowaga. Więc jeśli ktoś kradnie twój lootbag, czy zabójstwa to jedyne wyjście? Czy nie lepszym wyjściem byłoby okraść go z czegoś równie cennego? Uwaga! W tej sytuacji złodziejstwo jest częścią gry, więc jeśli zostawiasz coś na ziemi musisz liczyć się z tym, że ktoś inny może to zabrać lub zniszczyć.

Czerwone i czarne czaszki będą łatwiej osiągalne
Tak, to jest nasz cel, gdy gracza atakuje 20 innych. Nie uznajemy to za sprawiedliwe, że zespół 2 graczy może zabić maksymalnie 3 innych graczy zanim dostaną czerwone czaszki, natomiast zespół składający się z 20 statystycznie może zabić 30 osób, zanim wszyscy dostaną czerwone czaszki. Nie powinno mieć znaczenia ile nieoznaczonych graczy zabił pk. W takim wypadku zabójstwo trzech graczy powinni odczuć wszyscy agresorzy, nie ważne ilu ich jest.

Zdajemy sobie sprawę, że to również wpłynie na wojny. Jednak przypatrując się osobom na wojnie można dojść do wniosku, że większość z nich i tak posiada czerwoną czaszkę, tylko dlatego, że zabijają niewinnych graczy w celu finalizacji wojen. Więc gdy wszyscy będą mieli czerwone czaszki zniknie problem nieuzasadnionych zabójstw. Jedynym sposobem by uzyskać więcej nieuzasadnionych zabójstw jest morderstwo gracza niewalczącego na wojnie. Dokładnie to chcemy ograniczyć. Jeżeli ludzie chcą walczyć na wojnach – proszę bardzo, ale niech nie wciągają w to niewinnych graczy. Tak, wiemy też, że trudno jest odróżnić osobę, która nie ma nic wspólnego z wojną od osoby, która jest nieaktywna, ale należy do gildii aktualnie związanej z wojną. Oznacza to, że ludzie w wojnach będą musieli ponownie opracowywać strategie, co również przemawia na korzyść zmian
Autor postu otrzymał pochwałę.
______________
31 maja 2009 godz. 22:49:15
Ikona  #
Senator
OFF
Exp: 376
Level: 27
Data dołączenia: 07.05.2009
Skąd: Przemyśl

Mashchax
Postać: Mashchax
Profesja: Royal Paladin
Level: 252
Osiągnięcia: 145
Serwer: Vunira
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 298
Dlaczego oni chcą ograniczyć pvp skoro to jest część gry? emotka
______________
[h]
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 09:01:23
Ikona  #
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 09.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Gdynia
Liczba postów: 75
Wojny, walki między graczami to właśnie jest to dlaczego gracze wybrali grę na świecie pvp, a nie innym. Cała ta letnia aktualizacja moim zdaniem popsuje to wszystko.
Jeżeli tak jak piszą nie wprowadzą systemu wojen podczas letniego update to stracą one sens. A wszyscy będą czekać aż Cipsoft poprawi to w następnej aktualizacji.
______________
01 czerwca 2009 godz. 09:54:59
Edytował Boris
01 czerwca 2009 godz. 09:55:42
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Data dołączenia: 13.10.2008
Wiek: 39
Skąd: Iława

Mastro Daro
Postać: Mastro Daro
Profesja: Master Sorcerer
Level: 228
Osiągnięcia: 131
Serwer: Peloria
Liczba postów: 7608
Problem znika, jeżeli obie strony wojny przed walką utworzą wspólne party - ale skoro tak bardzo chcą się bawić w wojne, czy zrobią aż tak wiele zeby zrealizować wspólny cel i powalczyć? emotka Czy kieruje nimi aż tak wielka nienawiść, że wolą żeby wszyscy skończyli z black skulami?





//Mastro~
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 12:12:14
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Data dołączenia: 07.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Postać: Amejzing Brando
Profesja: Druid
Level: 230
Osiągnięcia: 223
Serwer: Peloria
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 1853
MastroDaro napisał(a):
Problem znika, jeżeli obie strony wojny przed walką utworzą wspólne party - ale skoro tak bardzo chcą się bawić w wojne, czy zrobią aż tak wiele zeby zrealizować wspólny cel i powalczyć? emotka Czy kieruje nimi aż tak wielka nienawiść, że wolą żeby wszyscy skończyli z black skulami?





//Mastro~



W tym problem że wojna to nie tylko grzeczne umawianie się na OB. Ale nawet ob... powiedzmy że zrobią sobie party...

1. Daje sobie rękę uciąć że nie będzie w nim wszystkich.
2. Co z tymi którzy dojdą później? Mamy przerwać OB i niech leader ich szuka i dodaje do PT?
3. Co z tymi którzy padną i wracają? Mamy przerwać OB i dać im party?

Co ze sneakiem? Mamy napisać do typa ze idziemy po niego i ma sie przygotować na party bo nie chcemy unjustów?

Co z masslogami? Jak już logniemy to mamy sobie dać party? Sobie i oczywiście celowi... na pewno z chęcią je przyjmie o ile nie wyloguje się w czasie jak my bedziemy rozdawać sobie party...

Wojny nie sa czarno-białe.
______________
01 czerwca 2009 godz. 12:25:19
Ikona  #
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 09.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Gdynia
Liczba postów: 75
Nie wiem czy tak łatwo byłoby namówić dwie gildie, które walczą miedzy sobą na danym świecie by przed każdym battle robić specjalne party.

Tak jak napisał Brando jest to trudne nawet do wykonania. Osoba, która padła przychodzi ponownie i teraz szuka lidera, który jest zajęty, albo obroną swojego chara, albo też atakiem ma to przerwać przy dać inva danej osobie.

Moim zdaniem jakiekolwiek zmiany w systemie pvp są trudne do wprowadzenia. Jedyne rozwiązanie to stworzenie na nowo światów pvp z nowymi regułami ale na to nie zgodzą się ani gracze, ani Cipsoft takiego czegoś się raczej też nie podejmie.
______________
01 czerwca 2009 godz. 12:41:58
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Data dołączenia: 13.10.2008
Wiek: 39
Skąd: Iława

Mastro Daro
Postać: Mastro Daro
Profesja: Master Sorcerer
Level: 228
Osiągnięcia: 131
Serwer: Peloria
Liczba postów: 7608
To była taka mała ironia z mojej strony emotka Jednak dalej uważam, że sprawiedliwą jest sytuacja ukarania wszystkich morderców biorących udział w zbrodni. Na wojny trzeba będzie wymyśleć inny sposób - mnie osobiście na szczęście to w ogóle nie dotyczy emotka Zabijać można do woli, można zabić 150 osób i tak dalej będzie można grać, bana wycofano.

Jak do tej pory z powodu 40 graczy (średnio po 20 po 1 stronie konfliktu) cierpiał cały server (średnio 600-800 osób). Dlaczego Cip nie miałby odwrócić tej sytuacji? W moim odczuciu CipSoft jedynie dostosował się do danych zebranych w ankietach - dlatego tak gorąco namawiają do zabierania w nich głosu.

Jak się system sprawdzi w praktyce? Test serwer pokaże, update pokaże, czas pokaże.

Zapamiętajmy, że teraz na światach pvp gra średnio 200 osób, w godzinach szczytów nawet do 350! emotka Zobaczymy, czy z czasem się to zmieni i tylko na tej podstawie będzie można podjąć jakąś decyzję.




//Mastro~
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 13:01:49
Ikona  #
OFF
Exp: 131
Level: 16
Avatar
Data dołączenia: 08.05.2009
Wiek: 36
Skąd: K-ce Witosa

Postać usunięta.
Liczba postów: 480
Wydaje mi się że teraz wojny będą bardziej skimplikowane.
Jeżeli taki gość biorący udział w wojnie wbije bs {znaczy że zabił ok 12 osób} co oznacza że jest dobrym fragerem i powinien zwyciężać w warze jednak że będzie on łatwym celem dla innych co powoduje zaprzestanie gry przez tego gracza i w efekcie przegraną...

Prościej mówiąc... żeby wygrać trzeba dać się zabijać...
______________
01 czerwca 2009 godz. 16:11:55
Ikona  #
Senator
OFF
Strong Ghoul
Exp: 2386
Level: 69
Avatar
Data dołączenia: 07.05.2009
Skąd: Feldkirch/Austria

Postać usunięta.
Liczba postów: 1396
@up

Popieram emotka

Na szczęście gram na non- pvp. No ale cóż to co przeczytałem, to wprowadzą bardzo dużo. Może jest to powód by zacząć grać na pvp serverach. Choć z tymi strefami ochronnymi trochę przesadzili, myślę, że trochę będzie to nie sprawiedliwe...

Z uszanowaniem
Kolba$!
______________
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 16:29:51
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Data dołączenia: 07.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Postać: Amejzing Brando
Profesja: Druid
Level: 230
Osiągnięcia: 223
Serwer: Peloria
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 1853
Camper napisał(a):
Wydaje mi się że teraz wojny będą bardziej skimplikowane.
Jeżeli taki gość biorący udział w wojnie wbije bs {znaczy że zabił ok 12 osób} co oznacza że jest dobrym fragerem i powinien zwyciężać w warze jednak że będzie on łatwym celem dla innych co powoduje zaprzestanie gry przez tego gracza i w efekcie przegraną...

Prościej mówiąc... żeby wygrać trzeba dać się zabijać...


Już widzę te openki gdzie obie strony przez pierwsze 15-20 min rzucają tylko mwalle i próbują sprowokować innych do wbicia skulla... emotka

Tak Daro, czarna czacha jest spoko. Dobry pomysł. Ale 20 fragów to zbyt pochopna decyzja.
Gdyby wprowadzono na przykład system wojen jak na niektórych otsach gdzie prowadzone są automatyczne statystyki i świetnie rozwiązany jest system fragowania wojennego to cieszyłbym się z systemu 20 fragow. Może zmniejszył by PA (nie wiadomo komu bardziej pomoże...) ale w obecnej formie to niezbyt dobry pomysł.
______________
01 czerwca 2009 godz. 18:49:19
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Data dołączenia: 13.10.2008
Wiek: 39
Skąd: Iława

Mastro Daro
Postać: Mastro Daro
Profesja: Master Sorcerer
Level: 228
Osiągnięcia: 131
Serwer: Peloria
Liczba postów: 7608
Oficjalnie oznajmili, że w tym update nie będzie systemu wojen. Pozostaje liczyć, że w następnym - myśle, że rozwiązał by wszystkie problemy, które teraz powstaną...





//Mastro~
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 19:12:15
Ikona  #
Senator
OFF
Exp: 376
Level: 27
Data dołączenia: 07.05.2009
Skąd: Przemyśl

Mashchax
Postać: Mashchax
Profesja: Royal Paladin
Level: 252
Osiągnięcia: 145
Serwer: Vunira
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 298
Już pomijając wojny, to popsuje cały system pvp...

https://tibiopedia.pl/forum/p/2549

Ten przykład najlepiej pokazuje co się teraz stanie.
Koniec pvp.

Na pewno jest inny sposób na PA.

Gdyby zaczęli płacić GM'om choć malutkie sumki, to już ich wydajność zwiększyła by się wielokrotnie, a cipsoft pieniędzy ma na pewno dużo... No chyba, że płacą, ale wątpie.

Dlaczego nie została rozwiązana jeszcze sprawa BOP'u, Fusao i ich botów? Im się po prostu nie chce...

Chyba rozmowa typu:
Default napisał(a):

20:37 Thereaver [109]: combo lider?
20:37 Bezurox [106]: cerbero mytos
20:37 Cerbero Mytos [220]: si
20:37 Cerbero Mytos [220]: Utani Gran Hur ||Arthas Midnight ~~ BOP
20:38 Leizy Trickys [85]: hlp
20:38 Leizy Trickys [85]: Utamo Vita ||Fantasma - Fusao


Widziana na żywo przez gma powinna wystarczyć by zbanować tych graczy...

Po prostu to zlewają.





//Mash~
______________
[h]
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
01 czerwca 2009 godz. 20:44:19
Ikona  #
OFF
Open Your Eyes
Exp: 30
Level: 8
Avatar
Data dołączenia: 09.05.2009
Wiek: 38
Skąd: Gdynia
Liczba postów: 75
Jednego nie rozumiem. Skoro podczas tego letniego update chcą tak zmienić system pvp to dlaczego nie chcą już teraz wprowadzić systemu wojen?
______________
01 czerwca 2009 godz. 21:34:06
Wszystkie czasy podawane są w CET.
 
Aktualnie temat czyta 1 użytkownik: (0 zalogowanych i 1 gość)
Ikona
[ Administrator ] [ Lider Zespołu ] [ Moderator ] [ Redaktor ] [ Edytor ] [ Grafik ] [ Stażysta ] [ Senator ] [ Vip ] [ Użytkownik ] [ Zbanowany ]
Uprawnienia:
Możesz czytać.
Wybierz forum:
LootSplitter LootSplitter Bosses Bosses Monster respawn Monster respawn Maps Maps LogAnalyzer LogAnalyzer LootSeller LootSeller MonsterComparator MonsterComparator DressUp DressUp Loterie Loterie Outfiter Outfiter Calc Calc Mini World Changes Mini World Changes
Promoted Fansite
Ghoul
170
100
15
Odporności:
 
+30%
+20%
+10%
 
 
-25%
Łup:
30 item 6 item item item item item item item item item item item item
Średni profit:
42.42 gp
Katex Blood Tongue
5000
6300
Odporności:
 
 
 
 
 
 
 
Łup:
9 item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item 3 item item item item item item item item item item item item item item item
Bonus do bosstiariusza:
3x
Zaloguj się, aby utworzyć swoje cooldowny.
Mozilla
SHOUTBOX