Login: Remember
Password:
Rozwój "Systemu Czaszek"
Author Message
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława

Mastro Daro
Character: Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Amount of posts: 7608
W naszej drugiej zapowiedzi Update'u chcielibyśmy zaprezentować Wam nasze pierwsze kroki, jakie zamierzamy podjąć, by osiągnąć cele wyznaczone względem systemu PvP. Po zaprezentowaniu artykułu "PvP na celowniku" postanowiliśmy uważniej przyjrzeć się kontrowersjom związanym z systemem PvP. Dlatego też już na samym początku chcieliśmy zaangażować społeczność tibijską w ponowną jego ocenę. Opinie otrzymane z pierwszych publicznych dyskusji uformowały podstawy naszych wewnętrznych dyskusji. Parę tygodni temu przedstawiliśmy dwa pomysły, które wyłoniły się z tych rozważań. Komentarze, wątpliwości oraz sugestie, które zostały poruszone w specjalnie powołanych forach, pomogły nam wprowadzić pewne ulepszenia oraz dojść do ostatecznych decyzji.

Jak już wcześniej oświadczyliśmy w naszym dziale poświęconym dyskusjom, postanowiliśmy odejść od wprowadzenia stref non-PvP w światach z normalnym PvP z powodów rozległej krytyki jaką ten pomysł otrzymał. Niemniej jednak parę stref ochronnych oraz to, co można w nich znaleźć, zostanie trochę zmienione, np. NPC Lokur z Depo w Kazordoon jest obecnie na szkoleniu w umiejętnościach bankowych. Od Update'u NPC Lokur poza swoimi powinnościami listonosza będzie również świadczył usługi bankowe. Natomiast w Ankrahmun i Port Hope niektóre sklepy staną się strefami ochronnymi. Również Królewska Rodzina Tibii nie będzie już tolerowała przemocy w swoich dystyngowanych pomieszczeniach.

Ogólnie mówiąc, opinie jakie otrzymaliśmy odnośnie konceptu "Czarnej Czaszki" były dosyć pozytywne, chociaż niektóre aspekty tego pomysłu zostały skrytykowane. Większość graczy, która wzięła udział w dyskusji, zaaprobowała ogólny pomysł by zastąpić "banishment – wygnanie za nadmierne nieuzasadnione zabijanie graczy" przez wewnętrzne tibijskie kary. Jednakże pomysł natychmiastowej śmierci gracza w momencie gdy gracz ten otrzymuje czarną czaszkę został przeanalizowany ze znacznym sceptycyzmem. Ostrożnie przeanalizowaliśmy Wasze argumenty, ponownie przeprowadziliśmy rewizję naszego konceptu "Czarnej Czaszki" i wprowadziliśmy parę poprawek by sprostać krytyce.

Wraz z letnim Update'm usuniemy "banishment – wygnanie z powodu nadmiernego nieuzasadnionego zabijania graczy". Jednakże wewnętrzne tibijskie ograniczenia są potrzebne by zapewnić stan, w którym sytuacja nie wymknie się z pod kontroli. Pomimo to, że zabijanie innych graczy jest dozwolone w normalnych światach PvP, chcemy zapobiec szerzeniu się masowych morderstw. Dlatego też postanowiliśmy skupić się na obecnym systemie czaszek i dalej go rozbudowywać. Wynikiem tego będzie wprowadzenie "Czarnej Czaszki".

obrazek


Jeżeli gracz osiągnie dwa razy większą liczbę nieuzasadnionych zabić niż tą, która jest wymagana na otrzymanie "Czerwonej Czaszki", otrzyma on "Czarną Czaszkę" na okres 45 dni. Ponieważ gracz ten przejawiał nazbyt agresywne zachowanie w formie zabijania nieoznaczonych graczy, będzie on musiał liczyć się z surowymi konsekwencjami w grze.
Oczywiście "Czarna Czaszka" będzie miała takie same efekty jak "Czerwona Czaszka". W dodatku gracz oznaczony "Czarną Czaszką" nie będzie mógł atakować nieoznaczonych graczy przez okres trwania "Czarnej Czaszki" (45 dni). Nie będzie mógł także używać ofensywnych zaklęć obszarowych takich jak: fale lodu itp. (waves), promienie energii (beams) oraz zaklęć uderzeniowych (strike spells) gdy nie będą one wymierzone bezpośrednio w cel. Podobne restrykcje będą dotyczyły ofensywnych run, wybuchowych strzał, zaklęć przywoływania oraz przekonania potwora. Gracz ten będzie otrzymywał również pełne obrażenia w walkach PvP podczas tych 45 dni, co oznacza 100% uszkodzenia zamiast tylko 50%, co wymusi na nim unikanie konfliktów. Ponadto jeżeli gracz z "Czarną Czaszką" zginie, narodzi się ponownie w świątyni bez punktów many i maksymalnie z 40ma punktami życia. Wałęsanie się po ulicach takich graczy będzie dość niebezpieczne, gdyż będą stanowili łatwy cel.

Jest to wiele aspektów związanych z systemem czaszek, które ulegną zmianie. Jeżeli grupa graczy zaatakuje i zabije nieoznaczonego gracza, wszyscy atakujący zostaną ukarani za nieuzasadnione zabójstwo. Dlatego też ostatnich dwudziestu graczy, którzy zadali obrażenia w przeciągu 60 sekund przed śmiercią ofiary, będzie uznanych jako zabójcy, a ich imiona zostaną wyświetlone na stronie informacyjnej ofiary.

Uważamy także, że gracze powinni mieć szansę obrony bez negatywnych konsekwencji, w przypadku gdy zostaną zaatakowani. Dlaczego miałbyś być ukarany przez zablokowanie wejścia do strefy ochronnej, gdy to nie Ty byłeś powodem agresywnego zachowania?
Od momentu wprowadzenia letniego Update'u, będziesz mógł kontratakować bez niebezpieczeństwa zablokowania sobie wejścia do stref ochronnych, nawet w przypadku zabicia swojego oprawcy. Jeżeli więc wpadniecie w zasadzkę i zdecydujecie się na kontratak, a potem stwierdzicie, że jednak lepszym rozwiązaniem jest ucieczka, dalej będziecie mogli się schronić w strefie ochronnej.
Gracze z "Czerwoną i Czarną Czaszką" także będą mogli się bronić, jeżeli zostaną zaatakowani, ponieważ jak do tej pory zaatakowanie oznaczonego gracza skutkuje pojawieniem się "Żółtej Czaszki". Aczkolwiek gracze z "Czarną Czaszką" będą mogli atakować cel jedynie w sposób, który wymaga oznaczenia gracza.

Zostaną wprowadzone dwa nowe symobole. Blokada wejścia do strefy ochronnej zostanie wyświetlona jako następna wersja symbolu oznaczającego blokadę wylogowania. Co więcej nowy symbol zostanie wyświetlony jeśli Twoja postać będzie znajdowała się w strefie ochronnej. Koniec ze zgadywaniem czy jestem w, czy poza strefą ochronną.

Strzeżcie się "Czarnej Czaszki"!
Wasi oddani Community Managers
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
27 May 2009 at 15:07:47
Ikona odp. #
OFF
Gra to przyjemność
Exp: 29
Level: 8
Avatar
Join date: 27/05/2009
Age: 34
Location: Tomaszów Mazowiecki

Sir Boltos
Character: Sir Boltos
Vocation: Paladin
Level: 49
Achievements: 2
World: Calmera
Amount of posts: 15
Nono, całkiem ciekawa sprawa, zobacz jak bedzie to później wyglądać ;p
______________
27 May 2009 at 15:13:33
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Character: Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
Do 20 osób ma dostać unjusta za zabicie typa?

Az się boje iść na sneaka... aż się boje wyjść na openke...

To powinni jeszcze przemyśleć... Reszta mi się podoba emotka Zwłaszcza to wchodzenie do PZ gdy broniłeś się przed typem atakując go.

Nadejdą chude lata dla naszych noobcharów emotkaP
Do tej pory sneakowani ludzie ratowali się ucieczka... teraz będą latać ueki xD
______________
27 May 2009 at 15:25:51
Ikona  #
Senator
OFF
Specialist in hope.
Exp: 907
Level: 43
Avatar
Join date: 09/05/2009
Age: 34
Location: Untitled.

Character was deleted.
Amount of posts: 414
Nie podoba mi sie ze 20 osob dostanie unjusta. Troche przesadzili.
Czarna czacha na 45 dni to tez troche przegiecie... miesiac spokojnie by wystarczyl.

"zdecydujecie się na kontratak, a potem stwierdzicie, że jednak lepszym rozwiązaniem jest ucieczka, dalej będziecie mogli się schronić w strefieochronnej."

Za to wieeelki + : )

Troche jestem zawiedziony tym teaserem. Gram na non-pvp i nic z tego mnie nie dotyczy... mogliby dodac do tego jeszcze jakies male info dla graczy na innych swiatach ktorzy czekaja na update.

______________
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
27 May 2009 at 15:33:48
Ikona  #
Senator
OFF
Exp: 3579
Level: 85
Avatar
Join date: 07/05/2009

Character was deleted.
Amount of posts: 4055
20 osób dostanie fragi? Lol to nie ma sensu ;x

Co do black sql, to uważam, że jest to dobry pomysł emotka pvp o wiele bardziej dopracowane.

Tylko czemu black sql jest aż na 45 dni? emotka Bez przesady...
______________
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
27 May 2009 at 15:47:09
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Character: Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
Lenny Valentino napisał(a):
Nie podoba mi sie ze 20 osob dostanie unjusta. Troche przesadzili.


Troche przesadzili xd? Ja uważam że w tej formie to wywróci całkowicie system pvp na wojnach.

Na jednej opence (przykładowo u nas na nova) 30-40 fragow... Z czego spokojnie liczac 20+ unjustów...

I teraz 20 osób dostanie unjusty? Czyli 400 fragow xd? Iksde... Od początku wojny żadna ze stron nie wbila jeszcze tylu fragow xD A teraz w czasie jednej openki padnie tyle unjustów? 80% teamu wyjdzie z openki z eRSami i BSami?

Ja sobie tego nie wyobrażam jak na razie... Knightem nie jest fajnie latac z RSem... ;/
______________
27 May 2009 at 15:52:02
Ikona  #
OFF
GKS Bełchatów
Exp: 27
Level: 7
Join date: 23/05/2009
Amount of posts: 120
@Brando:
Bo Tibia nie jest grą żeby robić tzw. openki. Chcesz kogoś zabić? Idź na epvp. Chcesz kogoś zabić? Licz się z konsekwencjami.

Ciekawie to wygląda... Rodzisz się w temple, bez eq, bez many masz 40hp, podlatuje 33lv i lecisz na hita z woi emotka
______________
27 May 2009 at 16:03:07
Ikona  #
OFF
I Want Your Soul!
Exp: 257
Level: 23
Avatar
Join date: 07/05/2009
Amount of posts: 454
Ehh po co oni to robią. Po tym upie znowu zobaczą, że ludu coraz mniej i znowu będzie darmowy pacc...
______________
27 May 2009 at 16:08:30
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Character: Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
Kaarpiik napisał(a):
@Brando:
Bo Tibia nie jest grą żeby robić tzw. openki. Chcesz kogoś zabić? Idź na epvp. Chcesz kogoś zabić? Licz się z konsekwencjami.



calmera USA Non-PvP

to wiele tlumaczy...

Kaarpiik napisał(a):

Ciekawie to wygląda... Rodzisz się w temple, bez eq, bez many masz 40hp, podlatuje 33lv i lecisz na hita z woi emotka


woi nie wali za 40 w pvp.

______________
27 May 2009 at 16:10:19
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława

Mastro Daro
Character: Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Amount of posts: 7608
Jeżeli chodzi o nowy system i open battle - wiadomo serwery e-pvp są dla ludzi, którzy chcą wyłączenie walk. Osobiście dziwie się, że w resultacie tak mało osób na nich gra, skoro na wszystkich serwerach pvp ciągle są wojny. Walka na pvp będzie teraz utrudniona i dobrze. Chętni do open battle zawsze mogą się połączyć w party i nie będą mieli żadnych unjustów a to walki wybrać miejsce o jak najmniejszej możliwości przejscia noob charów.
Co do 45 dni, ja nie uważam, że jest to mało - przecież taki gracz może zabijać ile chce i nie będzie miał bana. Coprawda gracze nieoznaczeni nie będą jego celem - i chyba o to chodzi. Aby osiągnąć takiego skula trzeba się przecież narobić, ale jak ktoś się postara napewno mu się uda emotka





//Mastro~
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
27 May 2009 at 16:13:09
Ikona  #
OFF
Exp: 33
Level: 8
Join date: 27/05/2009
Age: 34
Location: Gostyń
Amount of posts: 3
Brando napisał(a):


woi nie wali za 40 w pvp.



W black skulla walisz tak jak w potwora, więc spokojnie 40 emotka
______________
27 May 2009 at 16:29:30
Edited by praktor
27 May 2009 at 16:30:46
Ikona  #
OFF
Exp: 31
Level: 8
Avatar
Join date: 27/10/2008
Age: 35
Location: Gdańsk

Character was deleted.
Amount of posts: 16
Ja raczej watpie ze 20 osob bedzie miało otrzymać unjusta, po prostu beda wymienieni na liscie osob ktore zadały Ci hity, unjusty dostaną tylko Ci ktorzy zadali najwieksze obrazenia i ostatnie uderzynie ;p
______________
27 May 2009 at 16:41:19
Ikona  #
Administrator
OFF
The Ancient Dark Wizard
Exp: 8482
Level: 130
Avatar
Join date: 13/10/2008
Age: 39
Location: Iława

Mastro Daro
Character: Mastro Daro
Vocation: Master Sorcerer
Level: 228
Achievements: 131
World: Peloria
Amount of posts: 7608
A ja właśnie myslę, że dokładnie o to chodzi - 20 osób dostanie unjust - głównie w celu uniknięcia zabijania noob charami.

To się jeszcze przetestuje emotka



//Mastro~
______________
You see a grave.
You read: Here lies the RPG-part of this game. We will miss you!
Trimegis: Power comes to those who have the intelligence to claim it.
Wspieraj Tibiopedia.pl: Zostań VIPem!
27 May 2009 at 16:50:48
Ikona  #
OFF
Mam inne zdanie (;
Exp: 1892
Level: 62
Avatar
Join date: 07/05/2009
Age: 38
Location: Katowice/Lublin

Amejzing Brando
Character: Amejzing Brando
Vocation: Druid
Level: 230
Achievements: 223
World: Peloria
Title: Squire of Tibia
Amount of posts: 1853
A mi się wydaje ze wojny są nieodłączna częścią światów pvp.

Sam jestem pokojowym graczem ale chwyciłem za broń by walczyć o wolność emotkaP

20 unjustów to jednak spora przesada...
______________
27 May 2009 at 16:56:38
Ikona  #
OFF
GKS Bełchatów
Exp: 27
Level: 7
Join date: 23/05/2009
Amount of posts: 120
Brando napisał(a):
calmera USA Non-PvP

to wiele tlumaczy...


To kompletnie nic nietłumaczy.

Brando napisał(a):
woi nie wali za 40 w pvp.


Kolega up już mnie wyręczył. Czytanie ze zrozumieniem całego tekstu się kłania. A nie tego co mnie interesuje.

Brando napisał(a):

20 unjustów to jednak spora przesada...


Ale w czym problem? Zaatakowałeś go? Przyczyniłeś się do jego śmierci.. Może to akurat Twój hit decydował o tym że padł. Jeżeli jedną osobę okłada 5 osób to ja kompletnie nie rozumiem dlaczego się wymienia tą jedną ostatnią która zadała hit. To że nie zadałeś ostatniego uderzenia nie znaczy że go nie zabiłeś.

~Pozdrawiam również z pokojowym podejściem (wkońcu to forum do wymiany opinii) Kaarpiik emotka
______________
27 May 2009 at 17:47:35
Edited by Kaarpiik
27 May 2009 at 17:48:46
All times are CET.
 
Currently temat read 1 user: (0 logged in and 1 guest)
Ikona
[ Administrator ] [ Team Leader ] [ Moderator ] [ Journalist ] [ Editor ] [ Graphic Artist ] [ Intern ] [ Senator ] [ Vip ] [ User ] [ Banned ]
Rights:
You may read.
Select forum:
LootSplitter LootSplitter Bosses Bosses Monster respawn Monster respawn Maps Maps LogAnalyzer LogAnalyzer LootSeller LootSeller MonsterComparator MonsterComparator DressUp DressUp Lotteries Lotteries Outfiter Outfiter Calc Calc Mini World Changes Mini World Changes
Promoted Fansite
Ghoul
170
100
15
Resistances:
 
+30%
+20%
+10%
 
 
-25%
Loot:
30 item 6 item item item item item item item item item item item item
Average profit:
42.42 gp
Katex Blood Tongue
5000
6300
Resistances:
 
 
 
 
 
 
 
Loot:
9 item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item item 3 item item item item item item item item item item item item item item item
Bosstiary bonus:
3x
Log in to create your own cooldowns.
Mozilla
SHOUTBOX