The Secret Library Quest Dzięki!
×

Dostęp do tego zasobu mają wyłącznie zalogowani użytkownicy. Zaloguj się!

Obszar:
Mainland
Typ:
Dostępowe, Przedmioty, Outfity
Min. lvl:
250
Prem:
tak
Trudność:
10 / 10
Nazwy potoczne:
Deep in the Desert, High and Dry, Liquid Death, MoTA Bursting at the Seams, Order of the Falcon, The Lament
Lokalizacja:
Edron, Port Hope, Darashia,Gray Island, Thais, Isle of the Kings
Nagroda:
Battle Mage Outfit
Potwory:
Dodane w wersji:
11.80
Opis:
Odnajdź drogę prowadzącą do mistycznej biblioteki Zathrotha. Stań przeciwko strażnikom biblioteki i zwiedzaj rozległe czytelnie wraz z niekończącymi się korytarzami. Uważaj! Potwory są silniejsze niż te, które miałeś okazję do tej pory spotkać.
Spoiler:
Kliknij, aby przeczytać spoiler
Spis treści


Na wyspie Cormaya znajduje się NPC Dedoras (), który wprowadzi nas w opowieść o Sekretnej Bibliotece. Wspomina też, że by móc się tam dostać, niezbędne jest rozwiązanie sześciu zagadek.
Rozmowa z NPC nie jest wymagana do rozpoczęcia poszczególnych zagadek.
Kolejność rozwiązywania zagadek nie ma znaczenia.

Player: Hi
Dedoras: Greetings seekers of knowledge. You seem to be just the person I'm looking for.
Player: Search
Dedoras: I gathered some lore on my own, but I desperately need more information that you might provide me. ...
Dedoras: My leads are the museum in Thais, something strange in the darashian desert, rumors about fishmen, an ancient order, the mysterious asuri, or a lost isle?
Player: Museum
Dedoras: I have heard that it was recently planned to expand the Museum of Tibian Arts. In the course of these activities unexpected difficulties occurred.
Player: Desert
Dedoras: There are rumors of a mysterious statue in the desert next to Darashia. Nobody really knows the meaning of it.
Player: Fishmen
Dedoras: Sightings of strange fishmen in Tiquanda are stirring up the region. You should be careful when investigating this. ...
Dedoras: As far as I know a scholar in Edron already dealt with fish-like creatures before.
Player: Order
Dedoras: Our world has seen many noble knights and orders throughout the centuries. Most of them vanished a long time ago but only few under such mysterious circumstances as the Order of the Falcon. ...
Dedoras: This noble alliance of honourable knights once resided in Edron to serve the king. Legend has it they vanished practically over night. Rumor has it their disappearance is connected to a forbidden book.
Player: Asuri
Dedoras: There's a beautiful but very dangerous palace in the Tiquandan jungle. The young women who live there are actually demons and they are luring unsuspecting mortals in there. ...
Dedoras: A lucky survivor told me about a portal at the very top of the palace that may lead to another asuri hideout.
Player: Isle
Dedoras: Talk to Captain Charles in Port Hope. He told me that he once ran ashore on a small island where he discovered a small ruin. The architecture was like nothing he had seen before.



Zagadka: Deep in the Desert/The Path of Defiances
Udajemy się na zachód od miasta Darashia do miejsca zaznaczonego na mapie . Wchodzimy do dziury i idziemy kilka kratek na północ w celu aktywacji questloga. Następnie udajemy się na zachód, północ, po czym skręcamy na wchód i idąc jedyną możliwą drogą schodzimy piętro niżej.

W tym miejscu mamy do rozwiązania 4 łamigłówki, a za rozwiązanie każdej z nich otrzymamy jeden przedmiot. Dzięki tym przedmiotom będziemy mieli możliwość walki z bossem - Furious Scorpion monster

obrazek

Łamigłówka nr 1:
Udajemy się na zachód i na południe, do kolejnych pomieszczeń. Trafimy do korytarza, w którym jest malutki zielony dywanik. Stając na nim rozpoczynamy sekwencję kroków, które należy postawić na odpowiednich płytkach. Rozpoczęcie sekwencji oznaczone będzie zielonymi nutkami. Gdy popełnimy błąd i staniemy na niewłaściwym polu, wówczas pojawią się czerwone nutki i trzeba będzie zacząć od nowa, ponownie stając na dywaniku.

Poniżej przedstawiona została właściwa droga do przejścia. Na końcu przechodzimy przez drzwi z migającą klamką. Ze złotej skrzyni wyciągamy przedmiot ritual_stone_tablet (A).

obrazek

Łamigłówka nr 2:
Kontynuując, idziemy na wschód jedyną możliwą drogą. By dostać się za drzwi z migającą klamką, musimy podążać ścieżką naokoło, pokonując po drodze potwory. Po przejściu okrężną drogą i wejściu do pomieszczenia, questlog zakltualizuje się. W pomieszczeniu tym w skrzyni znajdziemy drugi przedmiot - exultant_ritual_figurine (B).

Łamigłówka nr 3:
Udajemy się ponownie za drzwi z migającą klamką z łamigłówki nr 1. Za drzwiami tym razem kierujemy się na zachód. Przechodzimy przez kolejne drzwi i schodzimy piętro niżej. Ta łamigłówka polega na stanięciu na określony kolor dywanu taką ilość razy, jaka jest pokazana za lawą. Prawidłowa sekwencja oznaczona jest zielonymi nutkami, natomiast gdy pojawią się czerwone - należy zacząć sekwencję od nowa. Prawidłowa sekwencja: 1x na zielony, 2x czerwony, 3x na niebieski dywan. Gdy wykonamy to poprawnie to powinien pojawić się pomarańczowy komunikat.

obrazek

Wchodzimy w teleport i wyciągamy ze skrzyni ritual_sword (C).

Łamigłówka nr 4:
Kontynuując, udajemy się na północ, wschód i południe. Po lewej stronie będzie pomieszczenie z 4 statuetkami w kształcie Bonelordów. Na ołtarze przed nimi trzeba położyć jakiekolwiek jedzenie (np. brown_mushroom), wówczas oko na statuetce zaświeci się. Gdy wszystkie statuetki się zaświecą, wtedy będziemy mogli wejść do pokoju naprzeciwko i wyciągnąć ze skrzyni ostatni przedmiot - ritual_figurine (D).

obrazek

Boss:
Teraz wracamy w miejsce łamigłówki nr 1. W głównym pomieszczeniu znajdują się szerokie schody, po których wchodzimy. W pokoju na odpowiednich ołtarzach używamy zdobytych wcześniej przedmiotów.

obrazek

Na tym samym piętrze znajduje się korytarz podzielony 4 drzwiami, przez które już możemy przejść. Prowadzi on do pokoju, w którym znajduje się teleport z bossem Furious Scorpion monster.

Wchodząc w teleport zostajemy zaatakowani przez 4 monster, a idąc w głąb pomieszczenia dodatkowo przez 2 monster oraz samego bossa.

obrazek

Po zabiciu bossa ze złotej skrzyni wyciągamy parchment_of_interest.

Zagadka: High and Dry
Udajemy się do Port Hope i rozmawiamy z kapitanem charles. Pytamy go o shortcut.

Player: Hi
Charles: Ahoy. Where can I sail you today?
Player: Shortcut
Charles: This passage is shorter and costs less gold - but on the other hand it is also a bit riskier. On this route there are frequent tempests and the severe winds may blow a passenger over board. ...
Charles: Few ship captains would sail this route. But if you want to take the risk, I can bring you to Thais, Edron, Liberty Bay or Yalahar for less gold than usual. Interested?
Player: Yes
Charles: Do you seek a passage to Thais for 100 gold, to Edron for 90 gold, to Liberty Bay for 20 gold or to Yalahar for 200 gold?
Player: Thais/Edron/Liberty Bay/Yalahar
Charles: Set the sails and good luck to us!

Chcemy trafić jako rozbitkowie na pewną zieloną wyspę. Gdy się nam to w końcu uda to kierujemy się na południe wysepki i ze sterty śmieci wyciągamy Hawser, po czym używamy stojącego obok teleskopu.

obrazek

obrazek

Następnie udajemy się w podziemia wyspy i wyciągamy ze skrzyni Sealed_Scroll. Z wyspy możemy wydostać się jedynie w godzinach nocnych (xx:45 - xx:15 realnego czasu). Chcąc wrócić na kontynent używamy Hawser na tratwie. Pojawiamy się na Fibuli.

Zagadka: Liquid Death
Wymagania:

Idziemy do NPC Spectulus (opcjonalnie; zagadkę można rozpocząć bez rozmowy z NPC).

Player: Hi
Spectulus: Ah hello again Player! I still have one or two other missions for you. There are also some tasks someone needs to attend to and I heard rumours in need of investigation.
Player: Deathling
Spectulus: You found what? Well, you'll have to hand it over to me to help you with this, will you?
Player: Yes
Spectulus: The book I am looking for was written by Lagatos himself. I will gladly take it if you would give it to me.

Udajemy się do Port Hope, do jaskini Deathlingów, znajdującej się tutaj . Będąc w środku kierujemy się w dowolnym kierunku na poziom -1 i udajemy się do pokoju znajdującego się w centralnym położeniu piętra. W pokoju tym na jego środku (dokładnie na kratce, na której stoi postać na zdjęciu poniżej) używamy czaru Levitate.

obrazek

Powinniśmy znaleźć się teraz w malutkim pomieszczeniu, gdzie znajduje się też książka, której używamy. Wracamy do NPC Spectulus.

Player: Hi
Spectulus: Ah hello again Player! I still have one or two other missions for you. There are also some tasks someone needs to attend to and I heard rumours in need of investigation.
Player: Njey
Spectulus: Mh? Ah, yes yes. 'Njey' is the native-language term for a very old race of undersea creatures which ...
Spectulus: ...hm, wait - only a select few of my colleagues even bothered studying their culture. They are a mere fantasy to the common man - is there anything of importance you want to tell me?
Player: Yes
Spectulus: Well, if you really want to delve into this - I could use some help. So you have found my machine on that island? And you found the notes with the coordinates? Then you can find the entrance! ...
Spectulus: Just look for a large staircase with sprawling steps. There is an unpassable stream there that will prevent you from venturing further on. But fear not, you can indeed travel down there - with these small enhancements I created. ...
Spectulus: I will put this under your footgear. Here you go. And this in your nose. There. And there will be no further problems for you down there. Except- ah, well you'll find out yourself soon enough, won't you?
Player: Yes
Spectulus: Then off you go! I'm sorry that I cannot offer you any further help but I'm sure you will find support along your way. And - be careful. The sea can appear pitch black down there.

Teraz udajemy się na Gray Island i podążamy za mapką.

obrazek

Naszym celem będzie znalezienie i naprawa 9 posągów. Ich lokalizacje zostały zaznaczone na poniższej mapie.

obrazek

Gdy to uczynimy, udajemy się do miejsca oznaczonego "boss" na powyższej mapie. Wchodząc do pomieszczenia, znajdziemy się przy platformie dostępnej dla 5 osób. Przeciągając dźwignię mamy możliwość walki z bossem - monster. Warto pamiętać, że przywołuje on od 5 do 10 monster. Z bossa wypada książka The_True_Book_of_Death, którą zabieramy.

Zagadka: The Lament
Wymagania:

Udajemy się na najniższe piętro pałacu na Port Hope, który zamieszkują Asury. Wchodzimy w lustro znajdujące się na ścianie nieopodal schodów (). W miejscu, w którym się pojawiliśmy, musimy zdobyć kilka przedmiotów. Pierwszym są Strand_of_Hair, na poniższej mapie oznaczone różową kropką. Następnie udajemy się po klucz Lotus_Key (niebieska kropka), który otworzy nam drzwi (niebieski "x"). Kolejnym krokiem jest zdobycie klucza Eye_Key (zielona kropka), który otwiera drzwi oznaczone zielonym "x", i tym samym udostępnia nam wejście na niższe poziomy.

obrazek

Na dwóch kolejnych poziomach niżej będziemy musieli zmierzyć się z 3 bossami oraz zdobyć The_Peacock_Ballad (żółta kropka na poniższej mapie).

obrazek

Zielonym "x" oznaczony jest zielony portal, do którego udajemy się i zdobywamy Silver_Chimes. Z tym przedmiotem, założonym w miejsce tarczy, idziemy do czerwonego portalu (czerwony "x"). Zabijamy bossa monster. Z bossa wypada flakon z perfumami Perfume_Flacon, który podnosimy i biegniemy z nim pod czarny portal (czarny "x"). Przed wejściem do portalu używamy perfum, po czym wchodzimy i pokonujemy bossa monster. Ze skrzynki zabieramy Skull_Fiddle. Kolejnym portalem jaki musimy odwiedzić jest niebieski portal (niebieski "x"). Tutaj przed walką z bossem zakładamy na siebie niemetalową czerwoną zbroję (np. Red_Robe,Doublet lub Firemind_Raiment). Z portalu tego ze skrzyni zabieramy Piece_of_Ebony. Mając te wszystkie przedmioty łączymy je:
Piece_of_Ebony +Skull_Fiddle -> Bone_Fiddle_without_Strings
Bone_Fiddle_without_Strings + Strand_of_Hair -> Bone_Fiddle

Teraz musimy udac pod fioletowy portal (fioletowy "x") i zagrać na stworzonym instrumencie. Po tej czynności udajemy się do Port Hope do NPC Gail i rozmawiamy z nią:

Player: Hi
Gail: Please feel welcome to my gem and jewellery store.
Player: Daughter
Gail: I always feared that I lost her. And yet, all those years, I still had a gleam of hope. I'm devastated to learn about her fate - but at least I have certainty now. Thank you for telling me.

Wracamy teraz pod fioletowy portal (fioletowy "x") i posiadając The_Peacock_Ballad przed wejściem do portalu gramy na Bone_Fiddle. Wchodzimy w teleport, gdzie stając przy biurku na północy pomieszczenia, zdobywamy Ancient_Map_Z.

Zagadka: MoTA Bursting at the Seams
Wymagania:
  • wsparcie muzeum - rozmowa z NPC Gareth, którą przeprowadza się w misji Patron of the Arts (Cult of Prosperity) w Cults of Tibia Quest (hi - support - yes)
  • Pick lub scyzoryk

Udajemy się do muzeum w Thais i rozmawiamy z NPC Gareth (w zależności od statusu misji w Patron of the Arts (Cult of Prosperity) w Cults of Tibia Quest jego odpowiedź na powitanie może być różna.

Player: Hi
Gareth: How is your mission going?
Player: Extension
Gareth: It is planned to extend the MOTA. But this will take time, because our workers have faced a little Problem.
Player: Problem
Gareth: Well, the situation is this: We have explored a portal, I would say a very aggressive, capriciously and dangerous one. Through this gate monsters entered the construction site and attacked our workers. ...
Gareth: With enormous effort they could have been dispersed. When my fellows tried to fill up the portal, it appeared again and again. So the only thing they could do was to stop working for the moment. Are you eventually interested in further investigations?
Player: Yes
Gareth: You are a true patron of the arts! I have opened the construction site for you. Start your work right now!

Kierując się niedaleko na zachód ujrzymy drzwi z migającą klamką (), przez które przechodzimy i Wchodzimy w teleport.

obrazek

W środku udajemy się na zachód i klikamy kostną dźwignię (biały "x" na powyższej mapie). Wracamy do NPC Gareth. Wcześniej opcjonalnie można wybrać się po Sample_of_Monster_Blood (czerwona kropka na mapie).

Player: Hi
Gareth: You again? How could you flee from the last floor. The cultists should have 'dealt' with you! That beats me. You have to leave this place right now. There's nothing more to say.
Player: Bone
Gareth: Hmm, interesting. Several years ago I have read some books dealing with strange locking mechanisms. I think what you have found here is a bone lever of category 3. ...
Gareth: Normally this is not used because it is not secure. The production failed and the lever can always be activated as follows: back, back, up, right, left. Just have a try, it should work.

Wracamy tam, lecz tym razem udajemy się do dźwigni zaznaczonej niebieskim "x" na powyższej mapie i przestawiamy ją. Szybko biegniemy w stronę dźwigni z kości, ponownie ją przeciągamy i przechodzimy przez parę drzwi. Schodzimy piętro niżej.

obrazek

Na tym piętrze wyciągamy ze skrzyni Bony_Rod - skrzynia znajduje się na północ od schodów. Tutaj naszym zadaniem będzie wykopanie ze znajdujących się w tym miejscu kryształów Yellow_Energy_Ball, Red_Energy_Ball oraz Green_Energy_Ball i użycie ich w odpowiednich miejscach. Kolejność nie ma znaczenia. Na powyższej mapie zostały oznaczone miejsca, w których trzeba użyć poszczególnych kolorów energy ball'i:
  • żółty "x" - yellow energy ball Yellow_Energy_Ball.
  • zielony "x" - green energy ball Green_Energy_Ball.
  • czerwony "x" - red energy ball Red_Energy_Ball.
Do wykopywania kulek używamy scyzoryka lub Pick. Wykopywać je można co pół minuty.

obrazek

Gdy już dopasujemy odpowiednich kolorów kulki do właściwych miejsc, odblokuje się nam przejście przez specjalne teleporty (oznaczone na powyższej mapie "TP"emotka, za którymi znajdują się schody prowadzące piętro niżej.

obrazek

Schodząc niżej kierujemy się na zachód. Przeciągając dźwignię (czerwony "x" na powyższej mapie) otrzymamy Ruby_Fire_Stone, którego używamy na zdobytej wcześniej Bony_Rod. Otrzymujemy Bony_Rod_Glowing, z którym musimy prędko dobiec do jedynego niepalącego się paleniska (czerwona kropka na mapie), który znajduje się przed wejściem do pomieszczenia we wschodniej części piętra. Jednak gdy światło kryształu nie zostanie podtrzymane, wówczas on znika i cały proces musimy zaczynać od nowa. Dlatego po drodze dobrze jest naładować Bony_Rod_Glowing światłem poprzez użycie przedmiotu na palących się paleniskach.

obrazek

Gdy użyjemy Bony_Rod_Glowing na wygaszonym palenisku, odblokowuje się nam możliwość przejścia przez drzwi z migającą klamką, do pokoju, w którym znajduje się teleport. Po wejściu w teleport naszym zadaniem będzie przejście przez ołtarz (wówczas questlog zaktualizuje się i pokaże pomarańczowy napis) oraz wytrzymanie w pokoju 3 minuty. Nie jest konieczne zabijanie biegających tam monster, można skorzystać z Energy_Bomb_Rune i przeczekać. Po 3 minutach wystarczy wejść w teleport, by wydostać się z pokoju. Opowiadamy o wszystkim NPC Gareth.

obrazek

Player: Hi
Gareth: You again? How could you flee from the last floor. The cultists should have 'dealt' with you! That beats me. You have to leave this place right now. There's nothing more to say.
Player: Inscription
Gareth: You have found an inscription I would like to translate for you. The tibianus cipher was used: ...
Gareth: Those who are accorded the honour to visit this exclusive place will smash their blindness and face the truth. ...
Gareth: Astonishingly, Dedoras from Cormaya has recently asked me for these kinds of inscriptions. For sure he is able to bring light into the darkness. You should visit him.


Zagadka: The Order of the Falcon
Wymagania:
  • Bucket

Udajemy się w miejsce wskazane na mapie . Po drodze mijamy niewielkie pole z kredą, którą nabieramy do wiaderka (używamy pola z kredą, aż do uzyskania Bucket_Filled_with_Chalk).

obrazek

Udajemy się kilka pięter wyżej i wyciągamy ze skrzyni Page_From_A_Mystic_Book. Kiedy nastanie noc (xx:45 - xx:15 realnego czasu) można użyć wiadra z kredą na prawej górnej kratce malunku znajdującego się na środku pomieszczenia.

obrazek

Zostaniemy przeniesieni na zamek. Tutaj naszym zadaniem jest zabicie kolejno sześciu bossów. Każdy z nich odblokowuje nam kolejne drzwi, dzięki czemu możemy eksplorować zamek, a w ostateczności mieć dostęp do szóstego - finałowego bossa. W bastionie znajdują się dokumenty zawierające fragmenty werbalnej debaty jaką przyjdzie nam stoczyć podczas walki z ostatnim bossem. Posiadanie ich nie jest wymagane. Lokalizacje dokumentów: , , , , , , , , .

obrazek

Bossy, które trzeba pokonać:
1. Grand Commander Soeren monster,
2. Preceptor Lazare monster,
3. Grand Chaplain Gaunder monster,
4. Grand Canon Dominus monster,
5. Dazed Leaf Golem monster.

Po pokonaniu tych bossów udajemy się w miejsce na mapie oznaczone "TP" (piętro -1) a po przejściu przez teleport, do kolejnego miejsca oznaczonego "TP" (piętro -2). Teleport ten prowadzi do finałowego bossa - Grand Master Oberon monster. Żeby pokonać tego bossa, musi rozmawiać z nim jedna osoba, która będzie odpowiadać na mówione przez niego hasła. Po odpowiedzi na czwarte pytanie boss staje się w pełni śmiertelny. Odpowiedzi na wypowiedzi bossa można znaleźć w dziewięciu książkach, które są poukrywane na zamku.
Poniżej przedstawiono odpowiedzi na wypowiedzi bossa:

Boss: The world will suffer for its idle laziness
Gracz: Are you ever going to fight or do you prefer talking?

Boss: People fall at my feet when they see me coming!
Gracz: Even before they smell your breath?

Boss: I will remove you from this plane of existence!
Gracz: Too bad you barely exist at all!

Boss: ULTAH SALID'AR, ESDO LO!
Gracz: SEHWO ASIMO, TOLIDO ESD!

Boss: Dragons will soon rule this world, I am their herald!
Gracz: Excuse me but I still do not get the message!

Boss: I lead the most honourable and formidable following of knights
Gracz: Then why are we fighting alone right now?

Boss: You appear like a worm among men!
Gracz: How appropriate, you look like something worms already got the better of!

Boss: This will be the end of mortal men!
Gracz: Then let me show you the concept of mortality before it!

Boss: The true virtues of chivalry are my belief!
Gracz: Dare strike up a Minnesang and you will receive your last accolade!

Po zabiciu bossa wyciągamy z niego książkę The_Spatial_Warp_Almanac

Gdy rozwiążemy wszystkie zagadki - idziemy na rozmowę z NPC Dedoras ():

Player: hi
Dedoras: Greetings seekers of knowledge. You seem to be just the person I'm looking for.
Player: Search
Dedoras: I gathered some lore on my own, but I desperately need more information that you might provide me. ...
Dedoras: My leads are the museum in Thais, something strange in the darashian desert, rumors about fishmen, an ancient order, the mysterious asuri, or a lost isle?
Player: Museum
Dedoras: This is ...
Dedoras: An astonishing find to say the least! I'm certain it will help the efforts of accessing the library a lot!
Player: Desert
Dedoras: That's simply a scientific sensation. It will provide me with lots of much needed knowledge!
Player: Fishmen
Dedoras: You brought incredible news. This book proves an invaluable clue!
Player: Order
Dedoras: Excellent. The very definition of knowledge forbidden for a reason. This will help us very much!
Player: Asuri
Dedoras: There's a beautiful but very dangerous palace in the Tiquandan jungle. The young women who live there are actually demons and they are luring unsuspecting mortals in there. ...
Dedoras: A lucky survivor told me about a portal at the very top of the palace that may lead to another asuri hideout.
Player: Isle
Dedoras: Thank you so much for your efforts to provide this valuable piece of the puzzle!
Player: Check
Dedoras: Marvellous! With this information combined we have all that's needed! ...
Dedoras: So let me see. ...
Dedoras: Hmm, interesting. And we shouldn't forget about the chant! Yes, excellent! ...
Dedoras: So listen: To enter the veiled library, travel to the white raven monastery on the Isle of Kings and enter its main altar room. ...
Dedoras: There, use an ordinary scythe on the right of the two monuments, while concentrating on this glyph here and chant the words: Chamek Athra Thull Zathroth ...
Dedoras: Oh, and one other thing. For your efforts I want to reward you with one of my old outfits, back from my adventuring days. May it suit you well! ...
Dedoras: Hurry now my friend. Time is of essence!


Po tej rozmowie otrzymujemy Battle Mage Outfit oraz możliwość wejścia do Sekretnej Biblioteki.
Wejście do Biblioteki znajduje się na Isle of Kings () i aby się do niej dostać należy użyć Scythe na filarze znajdującym się po prawej stronie.

W Sekretnej Bibliotece naszą misją jest zabicie 4 bossów, których lokalizacje zostały przedstawione na poniższej mapie. Na końcu będziemy musieli zmierzyć się z piątym, ostatnim bossem.

obrazek


Boss: Lokathmor
Rozpoczynamy normalną walkę z bossem. Po pewnym czasie Lokathmor uwięzi nas w więzieniu z monster. W takim stanie boss jest w stanie zadać nam wiele obrażeń - musimy jak najszybciej wydostać się niszcząc barierę. W pokoju pojawią się potwory: monster, monster, monster. Naszym celem jest zniszczenie monster, która zamieni się w Parchment_of_Dark_Knowledge. Podniesiony przydmiot należy użyć na księdze znajdującej się w lewej części pokoju. Spowoduje to przerwanie aktualnego stanu, który uniemożliwia walkę z bossem. Wracamy do atakowania Lokathmora, który za jakiś czas znów zamknie nas w więzieniu. Czynność tę powtarzamy, póki boss nie padnie.


Boss: Gorzindel
Boss czerpie siłę z książek, które znajdują się w pobliskich pokojach:
monster, monster, monster, monster, monster

Każda z nich daje Gorzindelowi dodatkowe umiejętności takie jak leczenie, odporności, przywoływanie monster, monster.
W pokoju z bossem znajduje się specjalna książka monster, którą należy zniszczyć. Ujawni to sekretny portal, który przeniesie graczy do pokojów ze skradzionymi księgami. Zanim będziemy mogli podjąć walkę z bossem musimy zniszczyć wszystkie książki. Po tym jak boss utraci swoje specjalne umiejętności pozostaje już tylko wyzerować jego pasek życia.


Boss: Mazzinor
W pokoju z bossem respią się monster, które po zniszczeniu pozostawiają wir. Co pewien czas Mazzinor zamieni się w monster stając się niewrażliwym. Po 8 sekundach sfera wybuchnie na całe pomieszczenie zadając 5000-8000 obrażeń. Jedynym sposobem na ominięcie obrażeń jest zamiana w monster, którą można osiągnąć stając na wirze pozostałym z ciała monster. Transformacja trwa 8 sekund. Należy dobrze dobrać moment transformacji tak, aby w momencie wybuchu być w postaci elementala. W czasie, kiedy boss nie jest naładowany prowadzimy z nim normalną walkę, przygotowując wiry do transformacji.


Boss: Ghulosh
Rozpoczynamy normalną walkę z bossem, w pokoju respią się monster. Po pewnym czasie Ghulosh zamieni się w monster, a w pokoju pojawi się monster. Naszym celem jest zniszczenie księgi, co spowoduje pojawienie się monster. Musimy sprawić, żeby nowe wcielenie bossa uderzyło szlam - spowoduje to powrót bossa do pierwotnego stanu, który jest śmiertelny. Jeżeli szlam zginie, w pokoju ponownie pojawi się monster. Po pewnym czasie Ghulosh na stałe przejdzie do stanu Deathgaze, kontynuujemy taktykę związaną z monster - jedynym sposobem na zranienie bossa w tym stanie jest odbicie obrażeń zadanych w czarny szlam. Kiedy Deathgaze będzie miało mało życia boss powróci do pierwotnego stanu i pozostanie już takim aż do śmierci.


Final Boss
Po zabiciu 4 bossów możemy udać się na ostateczne wyzwanie.
<mapa>
Tutaj czeka na nas wyzwanie na max. 10 osób. Zostajemy przeniesieni do pokoju z NPC Cerebrir. Po 30 sekundach zaczną się respić potwory: monster, monster, monster, monster, monster, monster, monster.
Musimy obserwować komunikaty książki zlokalizowanej w centrum pokoju, która poinformuje nas kiedy i gdzie pojawi się zagrożenie.


The Spellstealer
Pierwszym komunikatem będzie: "THE NORTH EASTERN WING HAS BEEN BREACHED! RUSH TO CRUSH THE INTRUDERS!". Udajemy się w pólnocno-wschodniego pokoju, gdzie czeka nas walka z monster. W pokoju respią się monster. Boss początkowo w kolorze szarym jest podatny na ataki. W trakcie walki boss będzie zmieniał się w jedną z dwóch form: monster lub monster. W zależności od koloru bossa musimy sprawić, aby zmieniony boss stanął na teleporcie o kolorze odpowiadającym jego kolorowi. Zielony TP jest w północno-zachodniej części pokoju, a czerwony w południowo-wschodniej części. Gdy boss padnie wracamy do pokoju głównego, gdzie ponownie zaczną się respić potwory - musimy toczyć z nimi boje oczekując na kolejny komunikat księgi.


The Scion of Havoc
Kolejnym komunikatem będzie: "THE SOUTH EASTERN WING HAS BEEN BREACHED! RUSH TO CRUSH THE INTRUDERS!". Udajemy się do południowo-wschodniego pokoju, gdzie czeka nas walka z monster. W pokoju respią się monster.
Obrazek
Obrazek
Proszę zmienić w quescie, że nie ma Outcastów tylko są fury.
Obrazek
Obrazek
2018-08-13 16:29:50
Obrazek
Obrazek
Zagadka: The Lament nie lost brother tylko asura palace quest, i w samym spoilerze asura palace tez poprawcie ze trzeba solo robic roomy z mobami
Obrazek
Obrazek
2018-07-22 12:34:53
Obrazek
Obrazek
wpiszcie minimalny lvl 250
Obrazek
Obrazek
2018-07-13 11:58:39
Obrazek
Obrazek
Wychodzi na to ze aby dostac sie do Falcon Bastion potrzeba 250 lvl :/
Obrazek
Obrazek
2018-07-04 11:38:37
Obrazek
Obrazek
Lolek92 trzeba użyć wiaderka z kredą w nocy.
Obrazek
Obrazek
2018-07-03 15:37:35
Obrazek
Obrazek
Tak, ten w którym jest napisane żeby wcześniej wylać tam własną krew i wodę. Tak też próbowałem (poza WŁASNĄ krwią bo nie wiem jak).
Obrazek
Obrazek
2018-07-03 15:27:04
Obrazek
Obrazek
Lolek92 a wyciągnąłeś wcześniej dokument ze skrzyni?
Obrazek
Obrazek
2018-07-03 14:29:40
Obrazek
Obrazek
Po użyciu wiaderka z kredą wyświetla mi się taki napis. Godzina XX:00 Nothing happens. It seems there is not yet enough power flowing through your veins.
Obrazek
Obrazek
2018-07-03 13:57:31
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Bosses Bosses Maps Maps LootSeller LootSeller DressUp DressUp Outfiter Outfiter Decorator Decorator Monster respawn Monster respawn LogAnalyzer LogAnalyzer Guilds-Online Guilds-Online Loterie Loterie Calc Calc
Promoted Fansite
    Witaj
    Nie jesteś zalogowany.

    Zarejestruj się
    Zapomniałeś hasła?
    Reklama
    Blessed Luca
    Ghastly prey 10/10 + ZAP charm | !exp !bestiary
    Crowny Cro
    Tibia Damora 475 RP + | Oramond 4x Resp
    Maxigashi
    Gram w gre | Tibia
    SHOUTBOX