Mysterious Ornate Chest Quest Dzięki!
×

Dostęp do tego zasobu mają wyłącznie zalogowani użytkownicy. Zaloguj się!

Obszar:
Mainland
Typ:
Przedmioty
Min. lvl:
80
Prem:
tak
Trudność:
5 / 10
Nazwy potoczne:
Opticording Sphere Quest
Lokalizacja:
Ab'Dendriel, Ankrahmun, Gnomebase Alpha, Gray Island, Krailos, Venore, Otherworld, Halls of Hope
Nagroda:
item item
Potwory:
Dodane w wersji:
10.10
Opis:
-
Spoiler:
Kliknij, aby przeczytać spoiler
Wymagania:


Zabawę zaczynamy w Ab'Dendriel. Udajemy się w miejsce oznaczone numerem 1 i wchodzimy do dziury:

obrazek

obrazek


Znajdziemy się w dziwnym pomieszczeniu:

obrazek


Jeśli przejście będzie zamknięte, należy kliknąć w południową pochodnię. Następnie ze skrzynki pochlapanej krwią wyjmujemy opticording_sphere.

Musimy przejść Tibijskie ziemie wszerz i wzdłuż i znaleźć wyryte dziwne symbole oraz użyć opticording_sphere w ich pobliżu.
Te dziwne znaki mogą być rozszyfrowane poprzez przekształcenie kodu binarnego na ASCII.

Na północ znajduje się NPC Mysterious Ornate Chest, aby się do niego dostać należy kliknąć w czaszkę.
Jednak dopóki nie użyjemy urządzenia w odpowiednich miejscach, NPC będzie nam odpowiadał, że hasło jest niewłaściwe.


Oto 7 miejsc, gdzie należy użyć opticording sphere (kolejność dowolna):

Ab'Dendriel
Należy udać się do świątyni (miejsce oznaczone na mapce wyżej numerkiem 2). Po odnalezieniu właściwego miejsca i użyciu opticording_sphere, zobaczymy taki oto napis:

obrazek


Znaki znajdują się na menhirze stojącym po prawej stronie.

Rozszyfrowany napis: Garsharak.


Ankrahmun
Udajemy się do tomby Horestisa:

obrazek


Urządzenia możemy użyć zaraz po zejściu na -1.

obrazek


Hieroglify znajdziemy idąc nieco na południe.

Rozszyfrowany napis: Zoralurk.


Gnomebase Alpha
Musimy zejść do Mushroom Gardens:

obrazek


Symbole znajdują się na skale.

obrazek


Rozszyfrowany napis: Ferumbras.


Gray Island - Fiehonja
Wchodzimy w teleport prowadzący na deeplingi i udajemy się do głównej biblioteki:

obrazek

obrazek


Rozszyfrowany napis: QJ-((.


Venore - 3 miejsca
W mieście Venore musimy udać się w 3 miejsca:

obrazek

Tabliczki ze znakami znajdują się na dachach budynków.

1 - balkon na piętrze:

obrazek

2 - blisko sklepu ze sprzętem:

obrazek

3 - więzienie:

obrazek


Rozszyfrowany napis: Zathroth.
.

Po użyciu urządzenia nieopodal siódmego, czyli ostatniego miejsca, zobaczymy również napis:

obrazek


Znaleźliśmy wszystkie wyryte znaki, możemy wrócić więc do Ab'Dendriel, do NPC Mysterious Ornate Chest. Hasła możemy wymieniać w dowolnej kolejności.

Player: hi
Mysterious Ornate Chest: What veils the first wall of testimony.
Player: Garsharak
Mysterious Ornate Chest: Accepted.
Player: hi
Mysterious Ornate Chest: What veils the second wall of testimony.
Player: Zoralurk
Mysterious Ornate Chest: Accepted.
Player: hi
Mysterious Ornate Chest: What veils the third wall of testimony.
Player: Ferumbras
Mysterious Ornate Chest: Accepted.
Player: hi
Mysterious Ornate Chest: What veils the fourth wall of testimony.
Player: QJ-((
Mysterious Ornate Chest: Accepted.
Player: hi
Mysterious Ornate Chest: What veils the fifth wall of testimony.
Player: Zathroth
Mysterious Ornate Chest: Accepted.
Player: hi
Mysterious Ornate Chest: State the meaning of the first five walls of testimony.


Na to pytanie niestety nie umiemy jeszcze odpowiedzieć.

Udajemy się do kopalni Pick 'N Shovel w Kazordoon:

obrazek

Na -1 schodzimy zaraz w dół i idziemy w pobliże często zalanego miejsca:

obrazek


Wejście do pokoju będzie zapewne zamknięte. Na ziemi zobaczymy specyficzne płytki z rysunkami. Z napisu na tabliczce znajdującej się na ścianie

The sun with its burning grasp devours
the nothingness twice.


można wywnioskować, że należy stanąć na poszczególnych płytkach w takiej oto kolejności:

obrazek


Jeśli wykonaliśmy to poprawnie, usłyszymy/zobaczymy *click* i ściana zniknie. Zaraz po wejściu do pokoju klikamy w książkę. Otrzymamy dokument.

obrazek


Znajduje się tam też NPC Opticorder Forge. Na wschodzie pomieszczenia zobaczymy kamienny blok, na którego ścianach znajdują się kolejne znaki. Aby uzyskać kluczowe słowa ponownie trzeba przekształcić kod binarny na ASCII.

Rozszyfrowane hasło: isolated cradle.

Rozmawiamy z NPC Opticorder Forge:

Player: hi
Opticorder Forge: State the meaning of walls VB and VC of testimony.
Player: isolated cradle
Opticorder Forge: Accepted. Forge activated.
Player: hi
Opticorder Forge: Forge active.


Po zakończeniu rozmowy klikamy w stojącą przed nami maszynę. Pojawią się następujące napisy:

obrazek


Gdy teraz użyjemy naszego opticording_sphere w plecaku:

obrazek


Kolejny raz wracamy do Ab'Dendriel do NPC Mysterious Ornate Chest.

Player: hi
Mysterious Ornate Chest: State the meaning of the first five walls of testimony.
Player: marionettes
Mysterious Ornate Chest: Accepted.


Klikamy w skrzynię, otrzymujemy mysterious_metal_egg.
Z jajka wyjmujemy kompas opticompass_sphere i pergamin rolled-up_parchment (jajko można zamykać i otwierać).

Używamy kompasu, okazuje się, że działa tyko na Krailos. Zaprowadzi nas on w takie miejsce:

obrazek


W miejscu oznaczonym kółkiem używamy kilofa lub dowolnego scyzoryka.

Pojawimy się piętro niżej. Udajemy się na północ. Zobaczymy planszę z białymi płytkami. Gdy będziemy po nich biegać, zobaczymy, że zmieniają one kolory. W zależności od tego, ile razy staniemy na danej kostce, otrzymamy inny kolor. Na minimapie można zobaczyć ciekawe czarne znaki, to kolejny kod binarny. Po połączeniu go z tym z pergaminu rolled-up_parchment i rozszyfrowaniu otrzymamy datę: 15.11.2012.
Po otworzeniu na stronie Tibia.com wiadomościwarning z tego dnia oraz po kliknięciu w pierwszy obraz gif, spostrzeżemy, że ukryto w nim obraz, który podpowiada jak powinna zostać "pomalowana" podłoga.

obrazek

Musimy więc zrobić to tak:

obrazek


Gdy tylko ostatnia płytka "nabierze odpowiedniego koloru", gracz zostanie przeniesiony za drzwi znajdujące się po prawej stronie, a posadzka znów stanie się cała biała. Od tej pory nie musi już ponownie ustawiać kolorów, klikając w drzwi może przechodzić w obie strony kiedy tylko chce.

Idziemy korytarzem na wschód. W niewielkim pomieszczeniu zobaczymy "Opticording Analyser" oraz kilka skrzyń, z których można coś wyjąć. Klikamy w książkę, otrzymamy kolejny dokument.

obrazek


Teraz udajemy się do Otherworld w okolice Mount Sternum:

obrazek


W miejscu zaznaczonym kółkiem schodzimy w dół. Uwaga! Aby móc przechodzić przez wir znajdujący się na zachód pomieszczenia, należy jednorazowo zabić min. 10 sztuk stworków, które tam się na nas rzucą.

Gdy przejdziemy przez wir, kierujemy się za strzałką:

obrazek


do momentu aż natrafimy na dziwny kamień zasłaniający przejście:

obrazek


Aby móc przejść, należy na niego coś rzucić, np. plasma_pearls, który zloocimy z tutejszych stworków.
Znajdziemy się w bardzo małym pomieszczeniu, przed nami spostrzeżemy zrujnowaną maszynę. Klikamy w nią i otrzymamy Broken Opticording Sphere. (Przedmiot ten znika po 1 minucie, dlatego gdy tak się stanie należy użyć maszyny ponownie). Następnie broken_opticording_sphere używamy z kolei na naszym opticording_sphere. Pojawi się kolejny biały napis:

obrazek


a nasz przedmiot zamieni się w Complete Opticording Sphere complete_opticording_sphere.

Wracamy więc na Krailos, by sprawdzić czy coś się nie zmieniło:

obrazek


Maszyna zaczęła wydawać dziwne dźwięki. Okazuje się, że animacja "bolców" umieszczonych w tylnej części maszyny to kolejny kod binarny. Po odszyfrowaniu otrzymujemy litery: PLNSTRDR.

Teraz musimy poprosić drugą osobę o pomoc, wyposażyć się w runy Magic Wall magic_wall_rune (rycerze dodatkowo mogą wziąć w jakieś runy obszarowe) i razem udajemy się do fioletowego portalu w Halls of Hope.

obrazek
/Jeśli nie mamy jeszcze "wejściówki" do tego miejsca, musimy oddać NPC Albiniusowi 50 sztuk marsh_stalker_feather.

obrazek


Biegniemy do NPC Mysterious Device i piszemy odszyfrowane litery: PLNSTRDR.

obrazek


Zostaniemy przeteleportowani do innego pomieszczenia. Po lewej stronie ujrzymy 2 drzwi, które prowadzą do innych pomieszczeń:

obrazek


1 - kamienna ścieżka na wodzie
2 - pokój "kontrolny"

Jeden gracz wchodzi przez drzwi nr 1, drugi przez nr 2; obaj ustawiają się na brązowych sqm z zielonym kamyczkiem.
  • Gracz nr 1 w zasadzie nie robi nic, cierpliwie czeka, aż dotrze do ostatniego kamienia (południe pomieszczenia) i wtedy przeciąga dźwignię.

  • Ten, który wejdzie przez drzwi nr 2, będzie "sterować" ruchami gracza nr 1, aby tamten dotarł po kamiennej ścieżce do dźwigni:
    • może się poruszać we wszystkich kierunkach łącznie ze skosami
    • na wykonanie zadania ma 5 minut (przez ten czas gracze nie mogą zamienić się miejscami, mogą zrobić to dopiero, gdy wyrzuci ich z pokoju).

obrazek


Kamienne kostki co jakiś czas zanurzają się w wodzie. Może zdarzyć się tak, iż gracz nr 1 się z nich ześlizgnie i wypłynie na brzeg po lewej stronie głównego pomieszczenia. Musi wtedy szybko wrócić, czyli ponownie wejść drzwiami nr 1. Zaczyna "skakać" po kamieniach od początku.

Po pociągnięciu dźwigni, obaj gracze zostają teleportowani do pokoju z monster, które jest obecnie nieśmiertelne. Wyleczy się z każdych obrażeń, jakie mu zadamy.
Uwaga! Nie wolno nam się ot tak poruszyć! Póki jesteśmy za zasłoną, nic nam nie grozi. Gdy tylko wielkie oko zobaczy jakikolwiek ruch z naszej strony poza zasłoną, oberwiemy z energii nawet 5k! (Warto mieć założoną na sobie ochronę od energii i "utamo vita" ). Pamiętajmy też, że po około 5 minutach wyrzuci nas na zewnątrz. Nie traćmy więc czasu.

obrazek


Aby bezpiecznie dostać się na północ pomieszczenia, najlepiej iść przy ścianie lewą stroną, jednocześnie odgradzając się Magic Wallami magic_wall_rune.
W oznaczonym miejscu trzeba zrobić dziurę jakąkolwiek bronią, następnie użyć znajdującej się tam maszyny.

obrazek


Urządzenie zacznie się przegrzewać i wydawać dziwne dźwięki. Zostanie przerwany nerw, dzięki czemu można teraz zadawać monster śmiertelne uderzenia. Uwaga! Nie podchodzimy! Bijemy z dystansu!

obrazek


Następnie z ciała wyjmujemy Lightsphere lightsphere.

obrazek



Kolejną część zagadki zaczynamy w Gnome Deep Hub. Pojawiamy się w miejscu oznaczonym czerwonym punktem. Podążamy na wschód do zejścia na poziom niżej, który jest oznaczony białą kropką. Następnie kierujemy się do żółtego punktu.

obrazek

obrazek


Używamy dwóch filarów z czaszkami, które przeniosą nas do innego pomieszczenia. Wyciągamy blue_spectacles ze skrzynki.

obrazek


Klikamy na blue_spectacles aby dostrzec niebieskie duszki. Naszym obecnym zadaniem jest przyzwanie duszka w pięciu różnych lokalizacjach. Pierwszy z nich znajduje się po lewej stronie pomieszczenia.


obrazek


Wychodzimy z pokoju poprzez użycie obu filarów w północnej części. Udajemy się do miejsc z poprzednich misji (kolejność nie ma znaczenia) - Krailos, Ab'Dendriel, Kazordoon.


obrazek


Następnie płyniemy do Rathelon i schodzimy kanałami w dół zaznaczonymi niebieską kropką.


obrazek


Po zejściu w kanały kierujemy się na południe i schodzimy drabinką w dół. Natępnie wchodzimy w teleport. Pojawiamy się w innej części kanałów. Wchodzimy na schody, żeby dostać się na poziom wyżej.
Jesteśmy teraz w miejscu oznaczonym żółtym punktem na poniższej mapie. Idziemy na północ w kierunku zielonego i schodzimy w dół.

UWAGA! Napotkamy wiele potworów m.in humongous_fungus hideous_fungus. Warto założyć dwarven_ring.

obrazek


Na poziomie -4 kierujemy się na południowy wschód, gdzie w miejscu niebieskiej kropki jest zejście do kanału. W tym pomieszczeniu także używamy blue_spectacles

obrazek


Wracamy do bazy Gnomów.
Od teraz możemy używać maszyny na środku pokoju, jedynie wtedy, gdy posiadamy complete_opticording_sphere w plecaku. Pojawia się teleport. Wchodzimy!

obrazek


Napotkamy ghost_of_a_planegazer. Najlepszą opcją jest ominięcie duchów ze względu na wysokie odporności.
Rozmawiamy z trzema NPC. Kolejność nie ma znaczenia.

obrazek


Y - Yielothax

Player: PLNSTRDR
Yielothax: THERE IS SOMETHING I CANNOT FATHOM. HOW DOES THE ENERGY VORTEX WORK. I AM TRAPPED IN THIS COLD DIMENSION BECAUSE OF IT. THEN I OBSERVED AND AND AN IDEA EMERGED. ...
Yielothax: I GAZED AT A THING AT THE ENERGY POOL ON THIS LEVEL. THE THING RESEMBLED SOMETHING LIKE YOU AND WAS ASKED 'EIGHT' AND SHAPED 'FIVE' WITH HIS MOUTH LIKE YOU DO. THE THING WAS THEN ASKED 'SIXTEEN' AND SHAPED 'SEVEN'. ...
Yielothax: I ASK YOU 'SEVEN'. IF YOU KNOW THE ANSWER, I WILL MANIPULATE THE ENERGY VORTEX WHICH WILL FREE YOU AND ME.
Player: Five
Yielothax: YOU MUST BE RIGHT. THE VORTEX REACTS. YET IT DOES NOT FREE ME. ...
Yielothax: I AM DISAPPOINTED. ...
Yielothax: YOU. USE THE FREEDOM YOU JUST WON AND AVOID A FATE LIKE MINE. FIND THE CAUSE OF THIS FOR SWIFT RETALIATION


G - Glimpse of Allusion

Player: PLNSTRDR
Glimpse of Allusion: There's a device in Roshamuul, the dreamcatcher, I receive... fragments of dreams from it. I am looking for something. If you help me, I will help you in return. ...
Glimpse of Allusion: A wise man resides in Edron. Before he dedicated his life to science, he travelled the world. I received vivid fragments of his dreams. ...
Glimpse of Allusion: I need to know where his third journey lead him, which artefact he obtained there and why he was able to do so. Are you prepared?
Player: Yes
Glimpse of Allusion: Where did he travel to on his third journey?
Player: Fiehonja
Glimpse of Allusion: I see. What die he aquire there?
Player: Tin Key
Glimpse of Allusion: A key, I understand. How did he aquire it?
Player: Food Crate
Glimpse of Allusion: You have travelled far and are knowledgeable. You helped me more than you could possibly imagine. The psychic lock of the energy gate on this floor can now be breached. I wish you well in your quest.


W - WOX

Player: PLNSTRDR
WOX: J-T 8OCLT'' J^BXT CW )|>|)- J°. CL J- JC( XC (T° 8O'''' -'' ''^°
Player: Buhel
WOX: 8OCLT'' ''^CW]| VCBO'' VBOX°.


Po odbytej rozmowie możemy wchodzić w teleport oznaczony niebieską kropką na powyższej mapce.
Platforma pomieści pięcioosobową drużynę. Naszym zadaniem jest zmierzyć się z reflection_of_a_magereflection_of_a_mawhawkreflection_of_obujoslast_planegazer

obrazek


Zdobywamy the_cube z ostatniego zabitego przeciwnika.

Kontynuacja jest nieznana...
Obrazek
Obrazek
Min. lvl 100 inaczej na Gnomebase nie wejdziemy
Obrazek
Obrazek
2018-09-21 17:58:42
Obrazek
Obrazek
Pojawił się problem z otwarciem Metal Egg... Ludzie nie potrafią go otworzyć. Coś się zmieniło?
Obrazek
Obrazek
2018-06-24 14:27:44
Obrazek
Obrazek
nie warto też zbliżać się do niego bo namierzy jako cel ;p
Obrazek
Obrazek
2018-06-14 10:49:20
Obrazek
Obrazek
niewiem, czy wiecie ale quest sięga obecnie nieco dalej, kiedy aktualizacja?
Obrazek
Obrazek
2018-06-07 08:42:44
Obrazek
Obrazek
Nie używać summona na bossa!! Skullfrost loses 5041 hitpoints due to an attack by An Observer Eye. You lose 698 mana due to an attack by An Observer Eye. You lose 3082 hitpoints due to an attack by An Observer Eye.
Obrazek
Obrazek
2018-02-14 19:31:44
Obrazek
Obrazek
Jajko było można zawsze zdobyć, aczkolwiek nikt dalej nie wiedział co dalej, ot i logika :P
Obrazek
Obrazek
2017-01-21 16:36:44
Obrazek
Obrazek
czyli jak ?
Obrazek
Obrazek
2016-02-16 06:45:09
Obrazek
Obrazek
Czy ten quest nie został zmieniony ? wydaje mi się , że jajko można było inaczej zdobyć
Obrazek
Obrazek
2016-02-14 19:41:59
Obrazek
Obrazek
gdy uzylem itemka co dostajemy na poczatku kolo maszyny pokazal mi sie taki napis 18:57 You seem to recognise several words: 'Key mechanism adjusted' and 'Opticorder key mechanism adjusted. Password required.'
Obrazek
Obrazek
2016-01-17 18:58:19
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Bosses Bosses Maps Maps LootSeller LootSeller DressUp DressUp Outfiter Outfiter Decorator Decorator Monster respawn Monster respawn LogAnalyzer LogAnalyzer Guilds-Online Guilds-Online Loterie Loterie Calc Calc
Promoted Fansite
    Witaj
    Nie jesteś zalogowany.

    Zarejestruj się
    Zapomniałeś hasła?
    Reklama
    SHOUTBOX