Login: Zapamiętaj
Hasło:
 
Notka na temat Cyclopedii
Autor Wiadomość
Ikona  #
Redaktor
OFF
Strażak Sam
Exp: 911
Level: 43
Avatar
Data dołączenia: 17.02.2013
Godność: Mikołaj
Wiek: 22
Skąd: Warszawa

Natally Pall
Postać: Natally Pall
Profesja: Paladin
Level: 128
Osiągnięcia: 29
Serwer: Peloria
Tytuł: Steward of Tibia
Liczba postów: 749
obrazek
W zeszłym tygodniu Cipsoft pytał graczy o ich opinię na temat implementacji Odłamków Potworów. Cipsoft zebrał i szczegółowo przeanalizował wszystkie przesłane opinie.

Podczas gdy większość z graczy była pozytywnie nastawiona do samego pomysłu, pojawiło się kilka punktów, które były szczególnie krytykowane.
Z tego też powodu Cipsoft zdecydował się odejść od zaproponowanych tymczasowych bonusów i zmienić sam mechanizm odłamków.

Oto jak wygląda pomysł tworzenia Cyclopedii potworów: Aby odblokować wpis o danym potworze wymagane jest zabicie odpowiedniej ich liczby. Same zliczenia zabójstw będą przypisane do postaci i nie będzie ich można zakupić/przesłać ani przez market ani przez Sklep. Zdobycie odpowiedniej liczby zabójstw pozwoli aktywować bonusy ofensywne, defensywne lub pasywne dla danej postaci.

Cipsoft zaprasza graczy do zapoznania się z przemodelowaną wersją pomysłu i dzielenia się z przemyśleniami. Cipsoft czeka na Wasze opinie w tym temaciewarning do 4 września do godziny 10:00.
29 sierpnia 2017 godz. 15:47:56
Ikona  #
Redaktor
OFF
Strażak Sam
Exp: 911
Level: 43
Avatar
Data dołączenia: 17.02.2013
Godność: Mikołaj
Wiek: 22
Skąd: Warszawa

Natally Pall
Postać: Natally Pall
Profesja: Paladin
Level: 128
Osiągnięcia: 29
Serwer: Peloria
Tytuł: Steward of Tibia
Liczba postów: 749
Cyclopedia Potworów jest ogólnie częścią Cyclopedii. Podzielona jest na dwie sekcje: "Rasy i klasy potworów" oraz "Bonusy".

Rasy i klasy potworów:
W tym miejscu znajdziecie wpisy potworów. Cyclopedia zawiera różne klasy potworów, które następnie dzielą się na poszczególne rasy.
Pierwsze zabicie odblokowuje podstawowy wpis odpowiedniej rasy, który zawiera ikonę potwora oraz krótką informację podobną lub identyczną do wpisu na stronie w zakładce Creature Library. Po zabiciu kolejnych 9 potworów tej samej rasy gracz odblokuje pierwszy zestaw szczegółów, który zawierał będzie informacje na temat punktów życia, doświadczenia, prędkości i zbroi oraz podpowie czy potwór walczy na dystans czy też nie.
Jeśli gracz zabije kolejne 90 kreatur odblokuje drugi zestaw. Da on szczegółowe informacje na temat odporności potwora oraz miejsc, gdzie można go znaleźć.
Po zdobyciu 250 zabójstw odblokowany zostanie zestaw trzeci, który dostarczy informacje na temat pozostawianego łupu.
Propozycja A: Loot podzelony będzie na kategorie "Normalny (Common)", "Pół-Rzadki (Semi-Rare)", "Rzadki (Rare)" oraz "Bardzo rzadki (Very Rare)".
Przykład: "Common: One or more hams"
Propozycja B: Loot podzielony na cztery kategorie zależnie od szansy uzyskania: ">=25%", "<25%", "<5%", "<1%".
Przykład: ">=25% Ham (1-3)"

Miejcie na uwadze, ze Cipsoft nie udzieli bardziej szczegółowych informacji na temat procentowych szans uzyskania łupu.
Po zdobyciu trzeciego zestawu informacji cały wpis o potworze będzie kompletny.

Bonusowe Efekty:
W zależności od ilości kompletnych wpisów gracze będą mieli możliwość odblokowania różnych bonusów w Cyclopedii Potworów. Dla przykład, gracz będzie musiał skompletować przynajmniej po jednym wpisie spośród dwóch klas aby odblokować bonus. Dany bonus będzie mógł następnie być zastosowany do kompletnego wpisu o potworze, co zapewni stałą nagrodę względem tego potwora.
Oto proponowane grupy bonusów:
  • Bonus ofensywny: Istnieje 5% szansy na aktywowanie się bonusu podczas atakowania potwora ( do bonusu wliczają się runy oraz czary).
  • Bonus defensywny: Istnieje 5% szansy na aktywowanie się bonusu, gdy atakuje nas potwór.
  • Bonus pasywny: Ten bonus działa przez cały czas.

Lista proponowanych bonusów:

1. Okaleczenie (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od wykrwawienia w wysokości 5% początkowej ilości HP.
2. Podpalenie (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od ognia w wysokości 5% początkowej ilości HP.
3. Zatrucie (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od trucizny w wysokości 5% początkowej ilości HP.
4. Zamrożenie (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od lodu w wysokości 5% początkowej ilości HP.
5. Naelektryzowanie (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od energii w wysokości 5% początkowej ilości HP.
6. Klątwa (ofensywny): Przez 30 sekund potwór będzie otrzymywał obrażenia od śmierci w wysokości 5% początkowej ilości HP.
7. Odparcie (defensywny): Gracz nie otrzyma następnych obrażeń od potwora, 100% obrażeń, które miałby otrzymać zostanie odparte w potwora.
8. Skok Adrenaliny (defensywny): Zwiększa szybkość gracza na 10 sekund (siła Utani Gran Hur).
9. Oczyszczenie (defensywny): Losowy negatywny status zostanie usunięty (np. podpalenie czy zatrucie)
10. Błogosławieństwo (pasywny): Gracz straci 2.5% mniej doświadczenia jeśli zginie z rąk odpowiedniego potwora.
11. Oskórowanie (pasywny): Zwiększa szanse na skuteczne oskórowanie o 10%.
12. Instynkt (pasywny): Zwiększa szansę na uzyskanie dropu o 10%.

Każdy bonus będzie mógł być uruchomiony tylko dla jednego potwora w tym samym czasie. Wpis o potworze będzie musiał być kompletny aby móc uruchomić dla niego bonus. Gracze z darmowym kontem będą mogli mieć uruchomione równocześnie do 2 bonusów, podczas gdy posiadacze kont premium cieszyć się będą tą liczbą zwiększoną do 6 bonusow. Nie będzie możliwe uruchomienie więcej niż jednego bonusu dla danego potwora. Podobnie jak z trzecim slotem preya, stała możliwość uruchomienia wszystkich niedostępnych jeszcze bonusów będzie możliwa do zakupienia w Sklepie.
Po przypisaniu bonusu do danego potwora gracz będzie musiał zapłacić odpowiednią ilość gp za przepisanie bonusu do innego potwora.
______________
obrazek
29 sierpnia 2017 godz. 15:48:34
Edytował razorskate
29 sierpnia 2017 godz. 16:25:42
Podziękowali: Damore, Spocony Roman, Dorn, Silla
Ikona  #
OFF
Exp: 298
Level: 24
Data dołączenia: 18.01.2016
Skąd: Poland

Lady Madeleine
Postać: Lady Madeleine
Profesja: Elder Druid
Level: 350
Osiągnięcia: 558
Serwer: Monza
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 149
Fajnie, że coś nowego. W teorii gdy się o tym pisze dość zagmatwane ale w praktyce powinno ładnie działać.
______________
29 sierpnia 2017 godz. 16:36:11
Ikona  #
OFF
VALAR MORGHULIS
Exp: 1331
Level: 52
Avatar
Data dołączenia: 25.07.2009
Wiek: 26
Skąd: Nowy Sącz

League of Zuzel
Postać: League of Zuzel
Profesja: Master Sorcerer
Level: 366
Osiągnięcia: 390
Serwer: Vunira
Tytuł: Warden of Tibia
Liczba postów: 1016
naprawdę spoko, kolejne urozmaicenie które sprawi, że gra będzie ciekawsza

i pomysł dużo lepszy od odłamków które miały dropić z mobów
______________
29 sierpnia 2017 godz. 19:54:28
Podziękowali: jaga1612, Spocony Roman
Ikona  #
OFF
Exp: 306
Level: 25
Data dołączenia: 27.05.2017
Wiek: 24

Pan Pinek
Postać: Pan Pinek
Profesja: Royal Paladin
Level: 120
Osiągnięcia: 98
Serwer: Premia
Tytuł: Warden of Tibia
Liczba postów: 21
To mi się podoba. Jak najbardziej na tak. emotka
29 sierpnia 2017 godz. 21:52:47
Ikona  #
OFF
Exp: 412
Level: 29
Avatar
Data dołączenia: 01.12.2016
Wiek: 23

Niezwykly Piotrus
Profesja: Sorcerer
Level: 60
Osiągnięcia: 5
Serwer: Antica
Liczba postów: 308
Dobra, na wstępie rozpisze jak ja to rozumiem, więc jeśli mam błędne myślenie, niech ktoś mnie poprawi.

Za nim wszyscy krzykniemy hurra z radości przeanalizujmy czy jest wgl z czego xD.
Jestem sobie graczem A, dajmy na to poziom 100 elite knight.
Jako gracz A, biorę klatę potworów, przykładowo dragonów.
Udało mi się odblokować all bonusy bo zabiłem miliony smoków.
Rozumiem, że bonusy będą wszystkie dostępne? Tzn. mam na myślie:
-defensywne
-ofensywne
-pasywne
Wszystkie, będą możliwe do aktywowania w tym samym czasie? Nie chodzi mi oto, że np. odbicie polaczy sie z krwawienie w tej samej turze, tylko, że nie będę musiał wybierać tjb. grupy bonusów z której chce korzystać tylko będą wszystkie i wszystkie będą losowe?(tak wiem, że pasywne są stałe, jak sama nazwa zresztą wskazuje).
- dobra, doczytałem że będziemy mogli aktywować tylko jeden wybrany bonus.

No okej, wracając do naszego gracza.
Mamy 100 poziom, weźmy coś bardziej hardkorowego czyli 8 dragon lordów (wątpię, aby ek to ustał, ale niech będzie).
Teraz szczerze, ile exori/exori min/gran musi użyć ek aby położyć całą fale? Ile zajmie mu to czasu? Zajmie mu to więcej niż 30 sekund?

Mamy 5% szans, że efekt zostanie aktywowany, aby później móc po 30 sekundach finalnie zadać 5% dmg czyli łącznie dla Dragon Lorda liczącego 1900 hp, będzie to, "aż" 95 dmg. Które zostanie rozłożone na 30 sekund, finalnie mamy 5% szans na aktywowanie krwawienia, które zadaje 3 dmg/sekunde. Brzmi żałośnie. Nie zrozumcie mnie źle, oczywiście fajna sprawa, że jeśli i expiac i tak i tak nam wpadnie ten bonus, no ale grindować moba, aby otrzymać ten rodzaj boosta brzmi fatalnie. Zrozumiałbym jeśli byłby to stały bonus tzn. że odblokowując te 5% dmg jest to permamentne, że zawsze z każdym hitem ten bonus się automatycznie się załącza.

Podobają mi się pasywne aspekty, szczególnie te 2,5% mniej straconego expa emotka

No, ale tak jak to zaznaczył mój hlvlowy znajomy, hlvl wgl tego nie odczuje, bo po prostu nie ma takiej opcji, aby bijac prison, nightmare isle, katakumby, aby fizycznie odczuć ten dmg w jakikolwiek sposób, pomijając, że na pulla który i tak ginie w ciągu 10 sekund(?), bonus aktywuje się przy dobrych wiatrach na 2 mobach.

Trochę chaotycznie, ale mam nadzieję, że da się zrozumieć.

PS To nie hejt, tylko zwykła analiza czy ta zmiana faktycznie coś wprowadza, wszak 5% szans na zadanie dodatkowych 5% dmg rozłożonych w 30 sekundach (ile jest mobów, które bijecie, aż tyle czasu? moby pokroju demonów i to w dodatku solo, a nie th emotka), naprawdę brzmi jak nic nie znaczący bonus.

PS 2 Odbicie dmg będzie chyba najbardziej pożądane, bo może nam nie raz ocalić tyłek emotka
______________
Mój temat - Youtubowy Hajk

Zapraszam!


29 sierpnia 2017 godz. 22:36:13
Edytował Haiq
29 sierpnia 2017 godz. 22:47:05
Ikona  #
OFF
Pan Sarkazm
Exp: 2381
Level: 69
Avatar
Data dołączenia: 05.01.2011

Ameriov
Postać: Ameriov
Profesja: Knight
Level: 406
Osiągnięcia: 675
Serwer: Bona
Pozycja: Tutor
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 1825
Będzie to działać mniej-więcej jak proponowałem, teraz jest ok.
______________
obrazek
30 sierpnia 2017 godz. 08:41:34
Ikona  #
OFF
Exp: 1370
Level: 52
Data dołączenia: 30.04.2011
Wiek: 33
Skąd: Piła

Nodivodu
Postać: Nodivodu
Profesja: Knight
Level: 298
Osiągnięcia: 720
Serwer: Secura
Tytuł: Squire of Tibia
Liczba postów: 70
Jesli liczyć 5% od max hp potwora przez 30 s to daje 15hitow.mi to daje 75% całego hp potwora wiec sporo zwłaszcza dla eka który nie we wszystko bije dobrze z lapy. Poprawcie mnie jesli zle rozumiem
______________
30 sierpnia 2017 godz. 17:52:40
Wszystkie czasy podawane są w CET.
 
Aktualnie temat czyta 1 użytkownik: (0 zalogowanych i 1 gość)
Ikona
[ Administrator ] [ Lider Zespołu ] [ Moderator ] [ Redaktor ] [ Edytor ] [ Grafik ] [ Stażysta ] [ Senator ] [ Vip ] [ Użytkownik ] [ Zbanowany ]
Uprawnienia:
Możesz czytać.
Wybierz forum:
Crowny Cro
Prison Break Cela nr -3